Optimering af DAW/Kontakt/SSD mm.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Optimering af DAW/Kontakt/SSD mm.

Indlæg af danstanley »

Jeg har længe gået med planen om at flytte mit efterhånden store Kontakt library fra min lidt langsomme harddisk til ssd. Så igår gik jeg igang, det tog ca. 50 min at flytte de 460Gb. Jeg fik så også lige ryddet op og slettet unødvendige filer mm. Samt optimeret ssd diskene og damn, det gav endnu et boost mht. performance at bruge Over Provisoning featuren, den havde jeg ikke lige set komme:-)

Da det var meget lang tid siden jeg har opdateret Komplete pakken, valgte jeg også at gøre dette, med det resultat at de Kontakt libraries der ikke er købt igennem Native ikke kunne aktiveres, men stod som demo. Jeg er ikke helt vild med Natives måde at håndtere ens software på, har dog aldrig før haft issues. Nå men jeg fik alt op at køre igen og brugte så et par timer på at batch resave og damn det går stærkt med at loade.
Så skulle jeg lige rode med Spitfire BT Phobos og der var adgangen til lydbiblioteket for anden gang forsvundet. Så downloadede de 21Gb igen selvom alt var hvor det skulle være på min disk.

Hvorfor skal det være så indviklet:-)

Min weekend, hvad med din??

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar