Ny storskærm til studiet - hjælp og erfaringer søges

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
kas_lar
Medlem
Indlæg: 297
Sted: Holbæk

Ny storskærm til studiet - hjælp og erfaringer søges

Indlæg af kas_lar »

Hej kloge hoveder :)


Jeg skal have bygget lidt om i studiet og i den forbindelse vil jeg gerne optimere min arbejdsstation ved computeren.
Min højtalere bliver flyttet længere fra fra mig selv så min computerskærm vil komme til at stå direkte imellem mine øre og højtalerne.
For at undgå akustiske reflektioner fra bagsiden af min nuværende 27” computerskærm vil jeg gerne flytte computerskærmen helt tilbage til linjen med mine højtalere. Det kræver en større skærm end 27".

Samtidigt vil jeg gerne sænke computerskærmen lidt i højden så jeg kigger nedad. Ruden til min vokalbox er også bagved computerskærmen så derfor skal computerskærmen kunne sænkes i højden. Umiddelbart satser jeg på en 55" skærm.

Jeg vil høre om I kan hjælpe med at finde en god skærm til mig da jeg helt sikkert skal kigge på den i rigtig rigtig rigtig mange timer de næste mange år. :roll:
Jeg kender ikke afstanden fra jeg selv til computerskærmen endnu men det er vel ca 2-3 meter.

Umiddelbart har jeg læst at mange anbefaler normale TV skærme fremfor dyre computerskærm. De fleste TV skærme har en indstilling der passer til computere.

1. Kan I hjælpe med hvilket forhold jeg skal bruge til at finde størrelsen på TV’et størrelse og afstanden til jeg selv? Det handler vel også om hvilken opløsning jeg bruger på TV skærmen. Lige nu bruger jeg 1920 x 1080 på en samsung 27" som passer rigtig godt.

2. Hvilke mærker og modeller kan I anbefale?

3. Kan I evt. anbefale en god billig stander med VESA beslag?

På forhånd tak for hjælpen!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Skal den kunne sænkes og hæves løbende, eller bare være lav hele tiden?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
kas_lar
Medlem
Indlæg: 297
Sted: Holbæk

Indlæg af kas_lar »

Den skal kunne sænkes og hæves løbende. Ikke hver dag eller hver uge dog.

Nyt svar