Den pedal kan jeg da efterligne (piano pedal)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Den pedal kan jeg da efterligne (piano pedal)

Indlæg af Graceville »

Jeg har tidligere haft held med at lave en "loop-pedal" jeg synes kunne matche Boss loop-station.

Så nu er der kommet en sustain pedal til guitar a la den man bruger på et klaver.
http://www.musicradar.com/news/guitars/ ... ted-647110

Hmm, well, det kan man da osse lave med de plugins man allerede har + en midi volumenpedal til din DAW eller live software
(Mainstage/andet)

Den skal på en eller anden måde resette når man skruer helt ned/slipper, så den akkord man holdte ikke kører hen over en ny akkord.

eller en trigger af en art som resetter når man slipper den igen.

ekko og rumklang må være ingredienserne så det kommer lidt i baggrunden ift det man laver. Altså på en ekstra aux-kanal.

Andre forslag til, hvad man kan gøre og putte på?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Leget lidt med det

- en midi volumen pedal styrer hvor meget bus der skal sendes så man kan så at sige feede auxen som så har ekko, rumklang og lidt forskelligt. Det jeg ikke kan styre endnu, er hvornår den "frosne" akkord så stopper igen. Måske skal jeg have fat i delay designer istedet (Logic og mainstage) hvor man osse kan lave rytmiske ekko-mønstre.

Med feedet skruet ned, kan jeg jamme over ekko-mønsteret som jeg så manuelt skal bestemme længden af.

Hey, det er sjovt. Sjovere end en dyr smart pedal der ligner noget fra en Steinway.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar