[Video] Reaper's Loudness Extension

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

[Video] Reaper's Loudness Extension

Indlæg af Smittefar »

Reaper har en indbygget offline Loudness measurement extension. Den er virkelig praktisk, og jeg har lavet en lille video, der viser, hvordan jeg bruger den i mit loudness workflow. Jeg synes, det er særligt praktisk, at udvidelsen kan vise en præcist hvor i filen, short-term loudness (eller momentary eller True-Peak) er højest.


Nummeret i videoen er skrevet af Jacob Bank, som vist nok har brugernavnet Laetus herinde https://soundcloud.com/jacobbank

Disclaimer: Det jeg laver i videoen har naturligvis ikke noget med rigtig mastering at gøre. Jeg smækker bare en limiter på og skruer op for niveauet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Super tak, var ikke selv bekendt med den feature i Reaper. Måske lidt omstændigt med frem og tilbage, men fint at få udsnittet markeret, hvor man så har god mulighed for at tage action på bestemte passager i selve mixet.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Har brugt det et par gange og det funker, omend workflowet måske ikke er optimalt som Fabian også nævner. Men det koster så også gratis:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes faktisk ikke, det er omstændeligt (overhovedet). Det er selvfølgelig noget andet end et online meter, som bestemt også er anvendeligt. Men det er bare virkelig praktisk i forhold til at få overblik over tallene og som et final check på, om man nu har ramt det true peak og integreret loudness, man ønskede sig.

Det ene skal ikke udelukke det andet, men jeg har ikke fundet andre værktøjer, der kan lige præcis dette.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Det er jo nok en vane sag, funker det så brug det og btw. fin video du har lavet.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tak tak :D

Jeg er ved at varme op til at lave en om mid/side processering - Den skal gerne være lidt mere klar i spyttet :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ian var glad [emoji318] Billede

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt!

Nyt svar