Logic_automation on/off

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Logic_automation on/off

Indlæg af Rolfvp »

Er der en knap eller funktion hvor man midlertidig kan tænde og slukke for al automation på et track?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

er der ikke en read og write knap?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner at der er den information du skal bruge i denne video:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

ctrl + cmd + O

Du finder genveje ved at bruge søgefeltet i key commands (alt+K)

Søg specifikt på automation

Her kan du ændre eller oprette genveje, der er ret mange nyttige genveje for automation.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:er der ikke en read og write knap?
Jo, som du bare sætter til OFF. Det er globalt for sporet, dvs. al automation og gøres nemmest på channel strippen i Inspectoren til venstre eller i mixeren.

Det kan også gøres pr. automationtype ved at åbne track automation i arrangementsvinduet, klike på den hvide disclosure triangle og slå det fra pr. automationtype på sporet.

Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Indlæg af Rolfvp »

Christoffer I. N. skrev:er der ikke en read og write knap?
Jo, Read, Touch, Latch og Write, men ingen af disse slukker for automation på det valgte track

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er en OFF state på selve knappen. Du skal blot klikke på On/Off symbolet på knappen, som styrer automation mode (Read) - det er ikke et valg i dropdown-menuen.
Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png
Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png (20.07 KiB) Vist 248 gange

Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Indlæg af Rolfvp »

Tak allesammen, nu er tiøren faldet. Jeg har været for fokuseret på at lede efter on/off på trackheader, der er den ikke. On/off funktionen kan kun findes i mixeren, og kun når man hoover musen over "Read/Touch/Latch/Write" knappen. Utroligt at jeg har overset det med al den automation jeg laver.

I keycommands har jeg også fundet mange gode genveje, bla shift+ctrl+æble O som toggler automation on/off for alle tracks på en gang

Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Indlæg af Rolfvp »

Holger skrev:Det er en OFF state på selve knappen. Du skal blot klikke på On/Off symbolet på knappen, som styrer automation mode (Read) - det er ikke et valg i dropdown-menuen.
Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png
Jeps Holger, tak!

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

On/off funktionen kan kun findes i mixeren, og kun når man hoover musen over "Read/Touch/Latch/Write" knappen.
Knappen findes som nævnt også til venstre i Inspectorens channel strip. Jeg åbner sjældent mixeren. Den findes også i track headeren (se længere nede).

Det er rigtigt (og idiotisk) at den er lavet som mystery meat navigation, dvs. kun synlig ved hover...
Rolfvp skrev:Jeg har været for fokuseret på at lede efter on/off på trackheader, der er den ikke.
Den findes nu også i track headeren.

Det kræver at du har aktiveret automation, dvs. "Show Automation" (ligger på min A key command) modsat "Hide Automation" (default).

I denne tilstand har du ikke blot adgang til global automation on/off per spor, men til de enkelte typer/lanes.

Igen er det idiotisk MMN, dvs. du skal svæve med musen over parameterboksen for at on/off dukker op...
Screen Shot 2018-01-22 at 12.11.50.png
Screen Shot 2018-01-22 at 12.11.50.png (43.14 KiB) Vist 239 gange

Medlemsavatar
Rolfvp
Medlem
Indlæg: 180
Sted: 2300 København S

Indlæg af Rolfvp »

Åh gud tak Holger! Jeg har været offer for mystery meat navigation! Med al den hoover halløj, kan man undre sig over at der ikke kan hooves over "Read" knappen i trackheader. Fedt at finde on/off for de enkelte automations når man åbner automation panes!

Nyt svar