Problem med sync

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Problem med sync

Indlæg af Kapello »

Jeg har et problem med filer jeg har modtaget fra en anden - og er i tvivl om hvordan jeg opnår bedste resultat.
Jeg har sendt demo-filer (waves) til en trommeslager alle bounces i Logic. Sender hvert nummer i stems, keys, bas, guitar, mine trommer, percussion og klik.
Han indspiller "over there" trommer multi track som jeg får retur - Alle mine filer starter på "0"
Han har sat det ind hos sig - med alt startende på "0" - jeg beder om at få bounces UDEN plugins, men de rå indspilninger.
Når jeg lægger hans filer ind i mit arrangement, og lægger dem på "0" har jeg to problemer.
Det klik track som han har spillet til derovre, ligger forsenet i forhold til præcis det samme jeg har sendt til ham - ca 8 ticks jeg skal rykke der fremad for at det ikke "flammer" til mit når jeg lytter.
Desuden ligger alle hans filer "rodet" i forhold til samme klik, som han har bouncet ned på hvert track inden hans tromme begynder?!?!
Når jeg spørger ham om dette, og han tjekker ligger alt over hinanden og i sync derovre?!?!?

Ville I lægge alle hans tracks så klikket i de to startakter kom til at ligge fuldstændigt oven over hinanden ... altså forskyde alle filer i forhold til hans klik, så det er i sync? Og efterfølgende flytte hele hans samlede pakke, efter denne synkronisering de 8 ticks frem for at det skal ligge rigtigt til havd jeg har liggende af filer.
Der er ingen af disse filer jeg har liggende i min demo der skal bruges - alt skal indspille på ny til hans trommer - men jeg ved ikke om jeg skal tilrette hans i forhold til deres interne placering, eller om filerne bare skal ligge som de gør, hvor klikket mellem alle hans tracks flammer. Det er så lidt de skal rykkes at jeg ikke tænker over gud hvor er han utight, eller jeg kan høre forskel, så ville jeg bare stole, på mit øre ... men jeg skylder både ham og mig selv det bedste resultat, og vil ærgre mig gul og grøn, hvis er er lidt forskydning, som ikke skal være der?!?!?
Her er fotos af 1-salget i takt to, med og uden timeline som reference.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2018-01-23 kl. 11.39.53.png
Skærmbillede 2018-01-23 kl. 11.39.53.png (32.94 KiB) Vist 344 gange
Skærmbillede 2018-01-23 kl. 11.40.20.png
Skærmbillede 2018-01-23 kl. 11.40.20.png (33.31 KiB) Vist 344 gange
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har der være brugt MP3 i processen? Det forskubber lyden med nogle samples.

Har der været nogle plug-ins involveret? Kunne der måske være noget PDC-forskubbelse, dvs. latency der ikke er kompenseret korrekt. Måske er det indspillet med plug-ins og så er de fjernet efterfølgende, hvilket igen kunne give nogle relative forskubbelser.

Sidst men ikke mindst, er alt kørt i samme sample rate? Det vil typisk give mulighed for sync problemer. Måske er det optaget og konverteret i forskellige rates.

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Kære Holger.
Nej til mp3s ... det har jeg prøvet for mange år siden ... det holder ikke.
Samplerate skulle også være identisk.
Jeg ved ikke om han bruger plugs til indspilninger, har bedt om at det skulle være uden, men har lige præcis været bange for at det kunne være PT's underlige latency kompensation der er på banen her??
Hvis det er det, ville du så rykke filerne frem ... eller er det han har spillet placeret "korrekt" og det så kun er klikket på hvert track, som er placeret forkert, eftersom det måske ikke har været igennem en latency pakke ... eller???
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Joachip  
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Arbejder han rent digitalt, eller kommer signalet måske ud af et lydkort, gennem en ekstern effekt, og så tilbage igen?

Bonusspørgsmål: Specielt Ribbon_kick_1.6 er meget forsinket. Kan det tænkes at han har brugt enten en "linear phase EQ" eller måske noget FFT-baseret?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Joachip skrev:Arbejder han rent digitalt, eller kommer signalet måske ud af et lydkort, gennem en ekstern effekt, og så tilbage igen?

Bonusspørgsmål: Specielt Ribbon_kick_1.6 er meget forsinket. Kan det tænkes at han har brugt enten en "linear phase EQ" eller måske noget FFT-baseret?
Han har nogle preamps han bruger ... men går ud fra at de siddermellem mic og lydkort, og giver vel den forsinkelse som ses her, hvis det er på inputtet. Og han har jo ikke sendt clicket ud i rummet optaget det gennem mics og disse preamps?!?! ... hmmm må spørge igen. Det underlige er også at han siger at alt er fint og alignet hos ham?!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Kapello skrev: Jeg ved ikke om han bruger plugs til indspilninger, har bedt om at det skulle være uden, men har lige præcis været bange for at det kunne være PT's underlige latency kompensation der er på banen her??
Der er nu ikke noget underligt ved PT's delay compensation ;)
Men trommeslageren bruger Pro Tools kan jeg så regne ud...

Der er flere muligheder, alt afhængig af hvordan han exporterer tingene til dig. Det jeg normalt gør at jeg laver en consolidate på alle tracks, så de er lige lange, og i clip-listen højrerklikker jeg på dem og vælger at de skal gemmes som filer. På den måde gemmer man de "rå" optagelser, helt uafhængigt af delay compensation og plugins. Prøv evt at få ham til at prøve det.
Hvis han markerer hele længden på alle sporerne på een gang, så er de automatisk markeret i clip-listen.

Hvis han i stedet bouncer filerne, så er der alle mulige fejlmuligheder som jeg lige kan komme i tanke om, i hvert fald hvis han har plugins på.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kapello skrev:
Joachip skrev:Arbejder han rent digitalt, eller kommer signalet måske ud af et lydkort, gennem en ekstern effekt, og så tilbage igen?

Bonusspørgsmål: Specielt Ribbon_kick_1.6 er meget forsinket. Kan det tænkes at han har brugt enten en "linear phase EQ" eller måske noget FFT-baseret?
Han har nogle preamps han bruger ... men går ud fra at de siddermellem mic og lydkort, og giver vel den forsinkelse som ses her, hvis det er på inputtet. Og han har jo ikke sendt clicket ud i rummet optaget det gennem mics og disse preamps?!?! ... hmmm må spørge igen. Det underlige er også at han siger at alt er fint og alignet hos ham?!
Med mindre der er noget digitalt involveret i de preamps, så er der ingen forsinkelse - det er med lysets hastighed ;-)

Medlemsavatar
Joachip  
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er sgu pænt mystisk. Jeg kan ikke lige komme på flere idéer ud over måske nogen plugins som måske foresager latency.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

amolin skrev:
Kapello skrev: Der er flere muligheder, alt afhængig af hvordan han exporterer tingene til dig. Det jeg normalt gør at jeg laver en consolidate på alle tracks, så de er lige lange, og i clip-listen højrerklikker jeg på dem og vælger at de skal gemmes som filer. På den måde gemmer man de "rå" optagelser, helt uafhængigt af delay compensation og plugins. Prøv evt at få ham til at prøve det.
Hvis han markerer hele længden på alle sporerne på een gang, så er de automatisk markeret i clip-listen.

Hvis han i stedet bouncer filerne, så er der alle mulige fejlmuligheder som jeg lige kan komme i tanke om, i hvert fald hvis han har plugins på.
Fedt det er da et dejligt konkret tip jeg vil skrive til ham om - for jeg kan se det er det samme på det næste nummer jeg har modtaget fra ham - MANGE tak!!

Og mht PT og Latency compensation ... så har jeg bare siddet i forskellige situationer, hvor det har drillet ... eller manglen på samme har været frustrerende, så det er en gammel frustration der kom ud der ... beklager :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Savner lige den der "like" funktion, der kan vise jeg har læst de andre indlæg, og at jeg er glad for at I forholder Jer til problematikken - tak :-)
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kommer måske snart, en +karma funktion ;-) Vi sidder (aka. mest Hippo) sidder og arbejder på Lydmaskinen V2 lige nu.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

FEDT

Jeg kan desværre ikke hjælpe Søren :-(

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar