Binson Echorec emulering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Binson Echorec emulering

Indlæg af the19thbear »

ENDELIG!
https://www.audiority.com/shop/echoes-t7e/

Jeg har længe ventet på en plugin-version!

Da jeg var 18-19 år købte jeg en binson echorec II af min guitarlærer. Det var min første hardware delay og den lød mystisk! Senere hen fik jeg en re301 (space echo) og også en anden transistor-baseret binson echorec. Men den første var helt klart den mest beskidte og fedeste af de 2 binsons. Space Echoen var jeg dybt forelsket i, men den lød meget anderledes.

Jeg har demoet pluginnet lidt og der kommer en masse minder tilbage. Jeg kan jo ikke sammenligne da jeg ikke har maskinen længere, men den føles MEGET rigtig.
Den har den samme lækre/ækle distortion når man driver inputtet helt og den feeder på den rigtige måde og har en rumlende grundstøj (pga af tromlen).

Jeg har ikke købt den endnu, men det kommer nok til at ske:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for info !!! ,.. sikke stille der er ,.. ellers noget af en stor nyhed :shock:

Videoen med speak er træls, men der er også denne:

/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det var og er en mærkelig maskine. Lød hårdt og smadret på en fed måde. Dejligt der også findes andre der sætter pris på den slags:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvordan opfører den sig iforhold til stereo-information?
UAD EP-34 tape echo laver noget sum-værk og smider mono ud. Det kan jo så omgås ved at køre 2 instanser, og panne dem.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg aner det ikke. Demo den og fortæl os om det:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis jeg når dertil skal jeg nok melde tilbage! :)
Synes umiddelbart den lyder ganske lækker, og for at efterligne den her slags lyd er det efter min erfaring ikke nok bare at smide en lofi-lydende distortion på før/efter et clean delay, der ligger en del mere i det. De indbyggede filtre plejer også at være behagelige.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den er svedig ,.. på ønskelisten !!

Lidt mere video:







/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den er så på tilbud igen netop nu ,... men det er Echoson også

Kan ikke rigtig blive klog på Audioritys kopi-beskyttelses system når jeg læser FAQ

Jeg mangler oplysning om hvor mange installationer, samt hvor mange maskiner den kan installers på, osv, videon hjælper heller ikke

Lidt træls at skulle gætte sig frem eller afvente svar fra support, jeg kender intet til firmaet i forvejen

Overloud Echoson har stereo-mode, men er så også dobbelt så dyr :-)

Fra demoer virker de begge til at ramme den fede lyd samt ikke mindst støjen rigtig godt

https://www.pluginboutique.com/product/ ... Echoes-T7E

https://www.audiority.com/faq/#15091130 ... 6f4a2-0632
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for tip! Jeg tog lige deres brugerundersøgelse, det får man 15% rabat-kode for.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Tak for tip! Jeg tog lige deres brugerundersøgelse, det får man 15% rabat-kode for.
Jammen så siger jeg også tak ,... havde overset det med undersøgelsen :)

Måske man skulle se om der var andet spændende på siden ,.. hvis de giver 15 pct på en samlet ordre
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Den er så på tilbud igen netop nu
Til d. 20/10 ifølge skriften på forsiden.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ud over manglen på oplysninger omkring authorisation-metode, antal, antal maskiner,. osv

Så må jeg, efter at have spildt min tid på spørgsmålene, konstatere at den kode jeg fik IKKE er virksom ved check-out

Den virker ikke på Echoes, men kun på produkter der ikke er nedsat, såsom Xenoverb,...

Tillykke Audiority, I har lige sagt farvel til en potential ny Kunde som egentligt også var interesseret i Xenoverb

Nu klarer jeg mig uden nogen af delene, så er de penge sparet :-)

Både manglen på basis info om licens, samt den shady opførsel omkring den lovede discount pisser mig af

Så vil jeg hellere give dobbelt op hos Overloud, hvis der endelig skal handles drum-delay

Audioritys side var også et mess, f.eks. ved check-out, der lignede det mikroskopiske felt der skulle skrives i slet ikke noget sted hvor der kunne skrives, og når man så endelig fandt ud af at det faktisk VAR der de havde tænkt sig man skulle skrive så blev bokstaverne halvejs usynlige under kanten på feltet mens man sad og skrev :-)

Når en kode de ikke ville honorere bliver tilføjet, så sker der bare "ingenting", man skal gætte sig frem, ingen oplysninger om hvad der foregår

Torske-dumt, både for dem og mig,.... nej-tak :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du prøvet en anden browser?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Har du prøvet en anden browser?
Jeg har nu også brugt tid på at forsøge med Edge ,.. selv om det ikke er den browser jeg ønsker at bruge

Grafikken en smule bedre, selv om fonts og felter stadig er for små,..

Men koden er stadig kun funtions-dygtig på de andre ting der IKKE er sat ned

Laves en blandet ordre med f.eks. både Xeno og Echoes så trækkes der kun 15 pct fra på Xeno

Man føler sig lidt til grin ved at bruge tid på det, og så ende i den situation første gang man er der som potentiel Kunde


Nu får det lov at ligge, gider ikke mere,

Ærgrer mig over oplevelsen, men blev så lidt klogere på hvor man IKKE skal handle :dollargrin:

(gider heller ikke at skulle skrive og spørge om det med autorisationer m.m. den slags basis-info skal bare være tilgængeligt uden bøvl)
/Dub

Nyt svar