Softube - Weiss DS1-MK3 & MM-1

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Softube - Weiss DS1-MK3 & MM-1

Indlæg af Christoffer I. N. »

DS1-MK3:
https://www.softube.com/index.php?id=weissds1


MM-1:
https://www.softube.com/index.php?id=weissmm1



Man sparer ~10% på introtilbudene. 499$ for DS1-MK3, 179$ for MM-1.


Billede
Billede



"Ligegyldige teasere":



Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De her videoer er skjult på yt, men linket til under videos tabs'ne på produktsiderne:




Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »



Har kun lige lyttet det over anlægget i stuen. Skal lige have nærlyttet det.

Bortset fra det evindelige &/€&%€#%"%-drejeknapper, så kan jeg faktisk godt lide det GUI. Og Softube laver jo generelt lækre ting.

Skal vi alle skifte mastering software nu (igen)? :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Men det er meget interessant at nogle få af software firmaerne nu er begyndt at presse priserne lidt op af.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der bliver godt nok slåsset. Det er et meget saturated marked.

Kan godt forstå, at nogle vælger at gå den eksklusive vej. Men der er også meget metervare, at skulle distancere sig fra.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fedt. Checker DS1 mk3.

Meget flot GUI.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan læse mig til, at MM-1 er inkluderet i DS-1 MK3.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Shit hanm fra Softube sidder jo og bullshitter helt vildt i videoen for limiteren. ‘Gal noget øregas

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har personligt meget svært ved digital software efterligning af gammel digital hardware. Der må da være lavet bedre plugin i tidernes løb. Men kan godt forstå det når nu der er mange mastering gutter der er vant til lige netop en bestemt dims i hardware. Måske er det også alderen der trykker men jeg bliver lidt sådan åååååh. ENDNU en ny comp/eq/etc.. lav noget nyt! Og så er det endda gammel digitalt nyt.
Måske har jeg bare fundet noget der virker for mig (uad+fabfilter).

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nåmensåkomjegligetilatkøbe MM-1.

Den kan helt sikkert noget og noget som ingen af mine andre limiters kan pga. den parallelle funktion bl.a. Den kommer ikke til at erstatte noget, men den bliver endnu én i arsenalet til visse numre, hvor man gerne må kunne høre limiteren.

Den er ikke så transparent som folk påstår, men det synes jeg tværtimod er en force. Den bliver et lidt mere kreativt stykke værktøj, hvilket (brickwall) limiters sjældent er.

Husk at ploppe et CVR nr. ind når du køber, så ryger momsen af. Alternativt kan man vist vælge "Other" under country...

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Shit det er umuligt at downloade demoen . noget Gobbler lort der ikke er linket. Så må det heller ikke være sværere at prøve jeres produkter Softtube.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja det er f*cked up besværligt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man kan faktisk omgå Gobbler:

"The Gobbler App is available from the Download page. If you for some reason need to use separate installers, please go to My Downloads."

Så -> https://www.softube.com/index.php?id=mydownloads

Så er det kun iLok man skal hygge sig med :-P

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Nå det lykkedes rent fakstisk at donwloaden den - imponerende ved første test men er det mig, eller er det kun muligt at justere output ned til -1dBFS? Rimelig tosset.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg har aldrig brudt mig om Softtube plugins. De gør intet for mig selvom mange lovpriser dem.

Glæder mig til at høre jeres erfaringer på de nye her.

Post gerne før efter eksempler, hvis I gider.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som jeg forstår det, så kan man knap kalde det her Softube plug-ins. Der er ingen emulering i det. Det er line for line en port af Weiss' original digitale algoritmer.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lasso skrev:Nå det lykkedes rent fakstisk at donwloaden den - imponerende ved første test men er det mig, eller er det kun muligt at justere output ned til -1dBFS? Rimelig tosset.
Korrekt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Lasso skrev:Nå det lykkedes rent fakstisk at donwloaden den - imponerende ved første test men er det mig, eller er det kun muligt at justere output ned til -1dBFS? Rimelig tosset.
Mener du 1 loudness unit? ( Det siger han i videoen :lol: )

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Lol, han ævler for vildt.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Er MM-1 en light preset-baseret version af DS1-MK3 ligesom Softube S73 er det for 1973 pluginnen ?

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

raoul skrev:Er MM-1 en light preset-baseret version af DS1-MK3 ligesom Softube S73 er det for 1973 pluginnen ?
Mon ikke det er limiter delen af den store maskinen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MM-1 har 5 forskellige “styles” ligesom FabFilter har - og dog. I MM-1 kan disse styles få fuld gas og virkelig lyde overdrevent.

Der hvor MM-1 især adskiller sig er ved at processeringensintensiteten kan indstilles separat og derefter blendes parallelt. Dette mix ryger derefter over i brickwall limiterdelen.

Maximizer synes derfor at være et passende ord, selvom der måske mangler noget styrbar saturation.

Det er ikke en light/preset-udgave af DS-1.

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

tester DS1'eren - damn den kan lave noget fede parallelle ting - synes jeg kan spore noget Brian Gardner sound i den måde man kan fokusere bunden på. Arg.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

MrBacon skrev:Jeg har aldrig brudt mig om Softtube plugins. De gør intet for mig selvom mange lovpriser dem.

Har du prøvet deres saturation plugin? Den er MEGET let at bruge, og jeg synes at den gør det ret godt:) Omvendt har jeg ikke så stor erfaring mht. saturation plug ins, så hvis du kender noget der er bedre er jeg meget lydhør, da jeg godt kan lide at bruge det hvis jeg f.eks. vil have mere punch, uden nødvendigvis at hæve volumen:)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Saturation knob virker bare utrolig godt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar