Command 8 + Surround

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Command 8 + Surround

Indlæg af Mark Norup »

Hej med jer :-D

Er helt ny i Logic sammenhæng, men har været Pro Tools bruger i snart ti år. Jeg har et spørgsmål ang digidesigns command 8.. Er det muligt at få command 8 til at virke med Logic, har ikke rigitg kunne finde noget info på nettet om det.. Og så til et andet spørgsmål. Er det muligt at lave surround i logic ? well det var vist det, har sikkert en masse spørgsmål, når jeg kommer dybere ned i Logic.

Mark :)

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Well.. har fundet ud af det med command 8 vs Logic.. det ser ud til at det fungere hvis man kaster sig ud i en ordenlig gang midi mappping :roll: og så kan man gemme sit preset bagefter, så det er kun en gang det skal gøres. mht til surround, er der inegn herinde der har erfaringer med det i Logic?

Medlemsavatar
Zaki
Medlem
Indlæg: 970
Sted: DK, Valby

Indlæg af Zaki »

Jeg tror desværre ikke du er så godt tjent med en Command 8 og Logic, hvis ikke den er "native"-understøttet i Logic. Ikke at den ikke kan bruges, men det betyder bare alverden, at Logic selv finder ud af at mappe i forhold til de plugins du bruger, så du kommer nok primært til at kunne bruge den til levels og pan. Men dermed ikke sagt at der ikke findes fiks-fakserier, så det kan komme til at køre rigtig godt - jeg tænker bare, at hvis du ikke allerede har anskaffet en Command-8 og måske bruger den i ProTools hver dag, så skulle du måske prøve at kigge efter en Mackie Control, eller sådan noget, som kan køre native i både PT og Logic.

Mht. surround, så kan Logic sagtens køre Surround. Der er et eller andet sted, hvor man kan sætte Logic op til forskellige Surroundprofiler (7.1, 5.1 osv.) og pan-pots kan ændres til surround-pots.

Jeg aner bare ikke hvordan, for jeg har aldrig brugt det, men hvis ikke du finder hjælp hér er jeg sikker på at manualen hurtigt kan sætte dig ind i hvordan du sætter det op, og når det først er sat op skulle det være rimeligt ligetil.

Medlemsavatar
Mark Norup
Medlem
Indlæg: 1146

Indlæg af Mark Norup »

Tak for svar Zaki... det var super. Bruger stadig Pro Tools rigitg meget, men overvejer at lave alt det kreative i Logic for derfter at tracke til Pro Tools for mix, så jeg kan stadig bruge min command 8 uden problemer, så det er fint nok..Ville jo bare være en bonus hvis den fungerede i Logic osse.. Well kan være jeg skifter den ud med en mackie universal control på et tidspunkt.. Jeg laver mest sound design, det var derfor jeg var interesseret i surround i Logic, og det lyder jo til at det ikke er noget problem... SWEET :-D lige et spørgsmål mere.. har du erfaringer med Motu 896HD interface? lyder det godt?

Nyt svar