Fjerne leadvoc i vers

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Fjerne leadvoc i vers

Indlæg af kplinc »

God forårsdag!
Hvordan kan jeg effektivt fjerne en leadvoc i vers fra en fil, der er uredigerbar?
Min harddisk med originalen crashede (en fix lille LaCie -knapt 1.5 år gammel!) og jeg havde self ikke backup :censored:
Jeg skal bruge den live-derfor.
Har prøvet med "Center" fra Waves i karaooke mode, men det lyder af sh...
Evt nogen der kan fixe det? For slesk tale og billig portvin?

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

ps.: Det er "SMILE RIGHT BACK" på min Soundcloud.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er umuligt at gøre uden tydelige artifacts. Måske du kan få et brugbart resultat med noget spectral processering, f.eks ved hjælp af Izotope RX eller lignende, men det kommer an på hvad du finder acceptabelt.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Sh...- havde håbet jeg kunne undgå at investere i Rx

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Hvilken version af Rx can do the trick? Basic-standart-advanced?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror ikke RX kan lave et brugbart resultat. Det kan klare meget, men især tonale ting er svære at fjerne. Og hvis det er et fuldt mix du vil fjerne et bærende element fra, er det IMHO så godt som umuligt.
Der er flere dages demotid, hvis ikke 14 dage eller en måned, så kan du hente demoen og lave det i demoen. Advanced har nogle ekstra features som umiddelbart virker ret overbevisende, dem har jeg ikke prøvet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg faldt over et firma for noget tid siden, der nærmest kun laver den slags programmer, altså fjerne vokaler fra numre, osv. Det var også spektral redigering lignende RX. Jeg kan ikke huske hvad de hedder i skrivende stund. De demoer jeg hørte fra dem var ikke overbevisende.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

kplinc skrev:God forårsdag!
Hvordan kan jeg effektivt fjerne en leadvoc i vers fra en fil, der er uredigerbar?
Min harddisk med originalen crashede (en fix lille LaCie -knapt 1.5 år gammel!) og jeg havde self ikke backup :censored:
Jeg skal bruge den live-derfor.
Har prøvet med "Center" fra Waves i karaooke mode, men det lyder af sh...
Evt nogen der kan fixe det? For slesk tale og billig portvin?
Det kan ikke lade sig gøre, så det lyder særlig godt. Heller ikke med RX6 Advanced. Der vil altid være store mængder spøgelseslyd og artifakter i resten af lyden.

Ærgerligt, for jeg elsker både slesk tale/smiger og portvin.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hvis det er vigtigt, findes der jo også data recovery firmaer.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

mikkels skrev:Hvis det er vigtigt, findes der jo også data recovery firmaer.
Det tror jeg også er den rigtige vej. Ellers måske en rekonstruktion af nummeret, det er hurtigere end du regner med :)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Jeg siger tusind tak for svar. Jeg vidste det jo egentlig godt, men jeg havde jo et stille håb om at der fandtes en mirakel løsning -her blandt mine superpro kolleger på LM. Men den ligger nok et stykke ud i fremtiden. Teknikken altså.
Jeg må så lige skuffe den søde Pinkeye Z.
Og Holger: Hvis du kommer forbi Espergærde- har jeg altid en dejlig lunken portvin klar....og lidt smiger har du jo altid fortjent :-D

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Hej Klpinc, jeg fandt den her video om Wavelabs freqency editing, https://www.youtube.com/watch?v=TET0vDa ... _CWAM1cXhb, som måske kunne være løsning. Du skal spole frem 44:20, hvor det bliver vist. Jeg har lige fået en opgraderet min Wavelab, så har ikke prøvet det rigtigt, du kan få en 30-dags demo, så kan du prøve om det virker, det er et forsøg værd :-D

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er essentielt den samme og eneste brugbare teknik som man kan i RX, men det er ikke godt nok desværre.

Man kan sagtens være heldig i nogle unikke situationer at kunne fjerne (noget) af en vokal, men good luck :-)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Tak for forslag, men jeg har opgivet. For omstændeligt med dårligt udkomme. Som at pille en p.. af en myre med en boksehandske... 8-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

kplinc skrev:Som at pille en p.. af en myre med en boksehandske... 8-)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

yup- ca så'n...... :-D

Nyt svar