Tc Electronic - Impact Twin vil ikke forbinde

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sjud
Medlem
Indlæg: 170
Sted: 2620 Albertslund

Tc Electronic - Impact Twin vil ikke forbinde

Indlæg af Sjud »

Hej :)

Jeg købte for noget tid siden Impact Twin lydkortet. Jeg kan bare ikke få driveren til at fungere og computeren til at forbinde.
Jeg ringede til firmaet, og kundeservicen siger lydkortet er så gammelt, de ikke længere opdaterer.
Jeg tænker bare det ikke kan passe, at der må sidde nogen der ude, der stadig bruger det.
Når jeg sætter lydkortet til og det får strøm, er der lyd igennem mikrofonen til mine monitors, men ikke kontakt mellem computer og lydkort.

Har I nogle idéer/erfaringer?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Firewire må ikke tilsluttes med strøm tændt, hverken computeren eller lydkortet. Ellers har jeg desværre ikke noget at tilføje.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Hvilket styresystem kører du med?
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Sjud
Medlem
Indlæg: 170
Sted: 2620 Albertslund

Indlæg af Sjud »

Jeg kører med high sierra. et firewire 400 til 800 ledning, gennem en firewire 800 til thunderbolt adapter til macbook.
Der findes ikke et firewire 400 til thunderbolt kabel, åbenbart. Dog har jeg fået at vide, det måske kunne være problemet. Jeg kan heller ikke finde firewire 400 til usb 3, hvilket jeg tænkte kunne løse det.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Kablet burde ikke være problemet. Jeg bruger samme løsning med et RME Fireface 800, og det fungerer upåklageligt, så det er nok et driver issue. Prøv lige at tjekke den her tråd fra TCs forum:
http://forum.tcelectronic.com/topic/238 ... rra-10134/
Stille og uroligt

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Prøv at forbinde lydkortet uden strømforsyning.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
Peter
Medlem
Indlæg: 517
Sted: Kbh

Indlæg af Peter »

jeg havde et Tc Konnekt 24D som stod af for et et halvt år siden. Den havde det samme problem med, at den ikke ville forbinde til computeren. Det var noget der skete gradvist, computeren skulle genstartes nogen gange for, at finde den, og det blev kun værre og værre. Til sidst var det helt umuligt.
Jeg prøvede at resette forskellige ting på computeren, men det hjalp desværre ikke.

Medlemsavatar
Leif Briis
Medlem
Indlæg: 44

Indlæg af Leif Briis »

Jeg vil hævde og mene at det er driveren til lydkortet, der ikke spiller sammen med dit opdateret MacOS High Sierra.

Jeg har i et separat optage rum med live instrumenter, opstillet mit gamle studie setup, netop med Impact Twin, da kvaliteten i lydkortet faktisk er fornuftig. Der står en ældre bærbar Macbook 17" med macOS Yosemite og det spiller fint sammen med driveren til Impact Twin.

Så du skal muligvis tilbage til Yosemite, men det kan selvfølgelig have andre implikationer..
Bruger nu PA kabinetter som monitors..

Medlemsavatar
Frede
Medlem
Indlæg: 151

Indlæg af Frede »

Prøv med forskellige tidligere versioner af driveren. Jeg har haft samme problem - Hjalp med en ældre driver. Ellers er deres kundeservice altid mega gode til at hjælpe.

Nyt svar