Download gratis lyde fra BBCs arkiv (16.000 WAV)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Download gratis lyde fra BBCs arkiv (16.000 WAV)

Indlæg af Holger »

http://bbcsfx.acropolis.org.uk

Det er søgbart. Hurra.

Og under rimelig heftigt pres p.t... kunne knap komme ind på siden lige nu.

Hvis du bare får en næsten blank side, så vent lidt - resten dukker op efter lidt tid. Og prøv igen i morgen eller næste uge ;-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mange spændende lyde, fik lige hentet en god portion i morges inden der kom pres på serveren.
Mange af dem er ældre optagelser og meget karakterfulde.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er så fedt! Kunne dog ikke komme ind i går da de åbnede, men det lykkedes mig nu at komme ind og høre nogle få lyde. Rigtig fede lyde, og som Morten siger, med meget karakter. Mange har den der mørke tykke 70'er bånds lyd. Ville ønske de havde årstal med.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Men man må vel ikke bruge dem kommercielt? Mener jeg der står i starten. Så ved jeg ikke helt hvad man skal bruge dem til.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

AvS skrev:Ville ønske de havde årstal med.
Ja,det er lidt synd de ikke har det. Nogle af dem er dog beskrevet med årti, f.eks "70's lorry engine".

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

the19thbear skrev:Nej, men de kan vel godt bruges som grundmateriale i lyddesign, hvis de bliver kraftigt redigeret så slutlyden ikke har noget med de originale lyde at gøre længere...?
Nej, men de kan vel godt bruges som grundmateriale i lyddesign, hvis de bliver kraftigt redigeret så slutlyden ikke har noget med de originale lyde at gøre længere...?


Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Ja måske. Det kunne de vel godt. Skal se om jeg kan få suget det hele ned på en eller anden måde;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Fede lyde!

Kan desværre ikke bruges i kommerciel musik og/eller sounddesign dog. :(

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du var som sædvanlig først ude ;) Men synes det fortjener sin egen tråd.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:
the19thbear skrev:Nej, men de kan vel godt bruges som grundmateriale i lyddesign, hvis de bliver kraftigt redigeret så slutlyden ikke har noget med de originale lyde at gøre længere...?
Nej, men de kan vel godt bruges som grundmateriale i lyddesign, hvis de bliver kraftigt redigeret så slutlyden ikke har noget med de originale lyde at gøre længere...?
Helt klart, i hvert fald i praksis ;)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mon jeg er den eneste der har søgt på Monty Python?

Uden resultat desværre, men mon ikke de er gemt et sted derinde.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Graceville skrev:Mon jeg er den eneste der har søgt på Monty Python?

Uden resultat desværre, men mon ikke de er gemt et sted derinde.
Uden bevidst at slå din entusiasme ihjel, så tror jeg det ikke. Så vidt jeg kan forstå, så er biblioteket fyldt med lyde fra deres foly bagkatalog, altså alle de typer effekter man normalt vil ligge under tv udsendelser, radio montager osv.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kæmpe HD-training set! Fedt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Peter Kirn fra CDM skriver lidt uddybende om licens m.m. her:
http://cdm.link/2018/04/bbc-gives-away- ... ows-using/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Selvom jeg er klart mest til syntese og lav-selv-lyd, så er det altså stadig lækkert at ha' adgang til real-lyd af god kvalitet. Jeg så en nyere BBC udsendelse om pingviner den anden dag, og gik igang med at søge det, for mig, mest åbenlyse sted, nemlig prosoundeffects. Og der er masser af vellydende pingviner hos dem, til 5$ pr fil, eller noget bedre pris pr fil i samlede biblioteker.
Men der er også pingviner at finde i det gratis BBC online-bibliotek postet her i tråden.

Så mangler jeg at finde en struds. Eller mere specifikt var det en Nandu jeg hørte i Odsherred zoo rescue, der var noget helt specielt over hvordan lyden kom knurrende helt nede fra maven.

Uanset hvad, et velment bump herfra til denne tråd, og der er mange andre gratis resourcer til real-lyd, mange delt i gratis lyd/software tråden (viewtopic.php?t=3904)

Medlemsavatar
KTAS
Medlem
Indlæg: 254
Sted: Farum

Indlæg af KTAS »

Christoffer I. N. skrev: ons 20. apr 2022 00:19 Så mangler jeg at finde en struds.
Spørgsmålet er om det ikke er første gang i menneskehedens historie at denne sætning er blevet ytret?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KTAS skrev: ons 20. apr 2022 01:21
Christoffer I. N. skrev: ons 20. apr 2022 00:19 Så mangler jeg at finde en struds.
Spørgsmålet er om det ikke er første gang i menneskehedens historie at denne sætning er blevet ytret?
:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: ons 20. apr 2022 00:19
Så mangler jeg at finde en struds. Eller mere specifikt var det en Nandu jeg hørte i Odsherred zoo rescue, der var noget helt specielt over hvordan lyden kom knurrende helt nede fra maven.
Nandu er meget lig de sydafrikanske strudse de har på farmen hvor vi køber kød i Sverige

Nandu er bare væsentligt mindre

Måske du kan bruge lyden her ,... hvis du scroller lidt ned er der en optagelse fra 22 juni 2021


https://www.facebook.com/varendsstruts
/Dub

Nyt svar