Klevgrand DAW Cassette

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

De laver nogle fede og sjove ting hos Klvegrand. Kunne godt overveje at hoppe på denne, men er dog ret godt tilfreds med Legowelts gratis Tape Station. Den er dog kun til Ableton: https://awolfe.home.xs4all.nl/software.htm Selvom det blot er en Audio Effekt Rack, bygget med de indbyggede effekter, er den virkeligt imponerende.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Christoffer I. N. skrev:Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..
Også på 'Metal'? Det kan godt være det mere er tilt-filter EQ, der får det til at lyde mere basset.
skriver noder

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Prøv goodhertz tape plugin. Det er altså en del sjovere synes jeg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..
Også på 'Metal'? Det kan godt være det mere er tilt-filter EQ, der får det til at lyde mere basset.
Ja umiddelbart. Men jeg har ikke selv prøvet den, så det er muligt jeg tager fejl. På mig lød det som om den havde en markant indvirkning på lyden uanset indstillinger. Ligesom hvis man propper eksempelvis UAD EP-34 tape echo på noget, så har den en egenlyd som man kan gøre begrænsede ting med.

Nyt svar