Har Virkelig brug for hjælp/råd....

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Kruse32
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Har Virkelig brug for hjælp/råd....

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 00:23

Hej forum.

Jeg har virkelig brug for hjælp og råd...
Min iMac 27 fra medio 2011 er pludselig død, som i fuldstændig død... ;-(
Den reagerer ikke på noget som helst overhovedet.
Ingen opstart af maskine eller nogen lyde. Intet.

Jeg har prøvet alt med skift af stikkontakter, fjerne strømstik og sætte i igen m.m. Ingen respons.
Og regner ikke med at strømkabel bare lige sådan kan blive kaput, da den har stået stille samme sted og ikke på noget tidspunkt flyttet rundt på nogen måde.
Da jeg lukkede den ned sidst for længe siden (6 mdr), var der ingen problemer eller fejlmeddelelser af nogen art.

Den står som stort set helt ny på trods af at den har nogle år på bagen, og da jeg ikke har brugt den ret meget, og dermed vil jeg ikke mene at det kan være slidtage der er grunden til dette problem.

Imac’en står i et lokale hvor der er varmet op og ingen fugt eller noget som helst.
Stikket fra strømkabel sidder i stikkontakt, men jeg slukker altid på kontakten når jeg forlader det.
Dækket over med et lagen sammen med de øvrige ting som står på min studie-desk for netop at undgå støv når jeg i længere perioder ikke benytter det.
Jeg har ikke haft den tændt i et halvt år ca, da jeg oftest bruger min mac book Pro.
Der har på intet tidspunkt været nogle faresignaler eller noget i form af mislyde, fastfrysning eller nogen fejlmeldinger af nogen art... Ingenting overhovedet.

Jeg forstår det simpelthen ikke.???!!

Er der nogen af jer dygtige mennesker herinde som har et bud på hvad det evt kan være der er problemet, eller har hørt andre som har haft dette problem.

Har forsøgt at google, uden nogen løsning.

Mvh Kruse
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Re: Har Virkelig brug for hjælp/råd....

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 01:01

Virker andre "apparater" i den stik kontakt iMac'en sidder i ???

--sd
Kruse32
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 01:45

Yep. Har prøvet 3 forskellige kontakter, og alle fungerer med andet udstyr sat til.
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Indlæg Skrevet: 1. maj 2018, 07:01

Jeg ville gå i et autoriseret værksted, for at få checket intern sikring og batteri...
Kruse32
Røvballemusiker
Røvballemusiker

Indlæg Skrevet: 2. maj 2018, 03:21

Hmmm, det vil jeg så gøre...
Brugeravatar
docone
Producer
Producer
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 2. maj 2018, 21:42

Har du prøvet at tage alle ledninger ud af imac’en og derefter holde tænd knappen inde i mindst 10 sec og derefter sætte strøm til igen og så se om den starter op.

Tilbage til "Computer & Software"