Ploytec Aroma - harmonic processor anbefaling

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Ploytec Aroma - harmonic processor anbefaling

Indlæg af Holger »

Billede

http://www.ploytec.com/aroma/

I forbindelse med min anmeldelse af Black Box HG-2, så testede jeg en del harmonic enhancers i plug-in format.

Ploytecs Aroma er klart den bedste jeg har testet indtil videre, så hermed en anbefaling. Blev spurgt til den forleden af Paw/Infernal og gav den et spin.

For "rør"lyd med høje even order og mindre odd order, så prøv følgende:

Bedste "rør"-resultat fik jeg ved at lade alt være slået fra bortset fra at skrue Salt Flavour på 100% og så justere Salt Intensity efter behov. Det giver den pæneste even order saturation, perfekt til at gøre (sub)basser mere hørbare uden at æde headroom.

Der er en smule odd order i også, men det er fint og det samme man hører i rør-saturation.

Prøv at tage en 40, 50 eller 60 Hz sine ved -6 dBFS og gøre ovenstående. Sænk derefter output i Aroma (nederste lille knap i højre hjørne) indtil peak level på sine igen er -6 dBFS. Nu kan du bypasse plug-in on/off og høre forskellen i intensitet/hørbarhed på subben uden at headroom er påvirket.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det er en ældre af deres. De har lavet en ny en her:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=76335

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Meeen Mango ser betydeligt mere simplificeret ud. Er det reelt bare "Salt" moduleret taget ud og rebranded?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Meeen Mango ser betydeligt mere simplificeret ud. Er det reelt bare "Salt" moduleret taget ud og rebranded?
Hm det ville være mærkeligt at lave en kombineret demo i så fald (se soundcloud settet), hvis det hele kan klares med Aroma.

Har du prøvet Mango også? ville være fedt at høre hvad du synes om den.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Holger,

I din test, indgik SSL Duende X-saturator også?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Indgik HG-2 plugin osse i den test ?

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:lol: Måske vil det være nemmere hvis Holger fortalte hvilke plugins der indgik i den test :lol:
Cubase 11 pro


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nå nu prøvede jeg at finde filerne eller bare en liste, men kunne ikke finde dem. :-/ Klebager. Måske er det slettet og lagt på backup, men det gider jeg ikke lede efter lige nu.

Der er lidt tilsvarende info at hente i denne lange tråd, hvor halvdelen af billederne desværre mangler:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1 ... +overtoner

Som man kan se, så laver de fleste digitale plug-ins grim aliasing eller højere/for høje 3rd/odd harmonics end ønsket.

Nyt svar