iLok problem efter Win10 opdatering

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

iLok problem efter Win10 opdatering

Indlæg af metal »

Windows 10 besluttede at opdatere i aftes. Det var en større omgang med flere genstarter. Men nu kan jeg ikke åbne iLok License Manager... Den står meget længe og kører med "Operation in progress". Det ser ud til at den får fat i min konto, men den får ikke forbindelse til licenserne.

Fejlen hedder noget i retning af "ServerUnexpectedException - Could not open connection".

Jeg har prøvet at installere den seneste version af iLok License Manager - uden held
Jeg har prøvet en ældre version - uden held
Jeg har prøvet at tilføje iLok License Manager til firewallen - uden held
Jeg har prøvet at slukke for firewallen - uden held
Jeg har prøvet at tildele rettigheder til PACE servicen - uden held

For h******... Jeg har endnu aldrig haft et problem med iLok, så jeg vælger at tro på at det er Windows opdateringen, der er årsagen....

Årsagen til at jeg har brug for at komme ind i iLok License Manager er fordi jeg skal aktivere en ny licens til noget beta-test..

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Prøv at højreklikke > mere> kør som admin

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

lakris skrev:Prøv at højreklikke > mere> kør som admin
Har prøvet.

Underligt at den siger den ikke kan få forbindelse. Jeg kan godt få den til at checke om der er opdateringer, men når jeg forsøger at "sign in", så står den bare og kører med "Operation in progress" indtil den så til sidst fejler og siger den ikke har internet forbindelse.

Det virkede fint før Windows opdateringen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan det være noget sikkerheds/port opsætning der er lavet om i den win opdatering?
Hvis du bruger Microsoft Security Essentials/firewall ting (ved ikke om det hedder det samme på win10), er det så muligt at hente endnu en ny opdatering?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hmm.. min står også et stykke tid i operation progress, men ender med at loade, og så virke.
EDIT: min win 10 er svjv up to date

Edit igen: da jeg lukkede skrev den” internet connection unavailable, Cannot connect to server because there is no internet access available. Please check your proxy firewall settkngs and cables before retrying”

Edit 3.: nu nævner den scheduled maintenance osv

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Den win update er noget lort...

Jeg fik også alverdens problemer. bla. med Ilock og Cubase m.m.

Stort set alle problemerne løste jeg med Advanced systemcare og deres Smart defrag.
Det var primært tror jeg fordi jeg satte smartdefrag til at lave en opstarts reg. defragmentering tror jeg, men ved det ikke med sikkerhed.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

"Godt" at høre at andre også har problemet... jeg kan dog godt køre Cubase, så det er kun iLok, den er gal med hos mig.. Jeg har smidt en support-request til iLok - og jeg kan se på andre forums at folk begynder at få samme problem, så mon ikke der kommer et fix fra iLok rimelig hurtigt.

Træls alligevel...

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg havde også udfordringer med at logge ind på min ilok manager i går eftermiddags/aftes.
Jeg kunne fint komme på ilok.com men fra min iMac var det problemer.
Måske de har nogle generelle udfordringer pt.?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

dormin skrev:Jeg havde også udfordringer med at logge ind på min ilok manager i går eftermiddags/aftes.
Jeg kunne fint komme på ilok.com men fra min iMac var det problemer.
Måske de har nogle generelle udfordringer pt.?
Hvis du har oplevet problemet på en iMac lyder det som om det så måske ikke skyldes Windows updaten alligevel..

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Den store opdatering, der var her i starten af maj gav mig lidt problemer ... en del ting skulle aktiveres igen, og mine lydkort drivere fungerede ikke optimalt. RME var dog ude med en update samme dag, så det spillede igen.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Nå, så kører iLok License Manageren igen..

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Photoshop Elements holdt op med at virke hos mig pga denne ( opdatering )

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De fleste af mine faste passwords røg sig en tur

Relativt talentløst umiddelbart
/Dub

Nyt svar