lydekort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
tomkom
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Bornholm

lydekort

Indlæg af tomkom »

hej i kloge hoveder jeg har brug for HJELP. jeg køre med XP pc og 2x m audio delta 410 +1 m audio 1010lt det giver mig 10 lin in og 24 lin out og Adobe audition 3.(der må grines ) men det har jeg vært tilfreds med i mange år. men nu skal jeg i gang med nogle støre ting så er det at pc`en mangler ram og hartdisk der er max af bække dele. lydkortene kan ikke køre stabilt på et nyre styresystem. så jeg skal have nyt/nye lydkort der kan køre windows 10 med men mindst 10 in og 24 ud uden preamps også skal jeg have pro tools. da penge er små og det er kun hobby brug vil jeg høre jer om i har nogle for slag ?
mvh. tomkom
p.s jeg er ordblind så døm mig ikke for maget på min skrivning og det hjælper heler ikke at henvise mig til engelske sproget sider hvor der skal læses maget på for hånd tak.

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg har et RME HDSP 9652 til salg billigt (understøtter windows XP). Det er et PCI kort med 3 x ADAT I/O. Dvs. 24/24 in/out rent til audio, og via s/mux i hardwaren har du 12 kanaler i 24bit, 96khz. Det er rent digitalt ud af computeren, så du kommer til at mangler AD/DA konverteringer til analog signaler. Jeg ved at Behringer tidligere har lavet nogle udemærket billige konvertere du kunne købe, til omkring 2000-3000 for 8/8 kanaler. Ellers skal du ud og lede efter billige konvertere AD/DA med en masse I/O, og det bliver nok lidt svært. Focusrite kan jeg se laver AD/DA til omkring 3000-4000 kr. Og disse interfaces skal du jo så bruge nogle stykker af.

SLL

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Det må jo være fordi du mixer på en analog pult du har brug for alle de udgange, måtte jeg så foreslå at du fik i en Presonus Studiolive 16.0.2 USB .... med mindre passive summing er et absolut must for dit virke. Et alternativ kunne være:

https://www.thomann.de/dk/softube_console_1_mk_2.htm

...men så ellers begynde at mixe ITB!

--sd

Default avatar
tomkom
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Bornholm

Indlæg af tomkom »

ja jeg mixer analogt det hade jeg tænkt mig at blive ved med (dur ikke til digital teknik har prøvet). Jeg har fundet et Muto 24 I/O og et PCI-424 kort på e bay vil lige høre om det er dybt forædlet? jeg kan se de er i mit pris leje.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

"Dybt forældet" er jo sådan set en udmærket ting at gå efter når man kører winXP ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
tomkom
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Bornholm

Indlæg af tomkom »

jeg har købt en ny pc med windows 10

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

tomkom skrev:ja jeg mixer analogt det hade jeg tænkt mig at blive ved med (dur ikke til digital teknik har prøvet). Jeg har fundet et Muto 24 I/O og et PCI-424 kort på e bay vil lige høre om det er dybt forædlet? jeg kan se de er i mit pris leje.
Det vil sige at alting foregår omkring insertpunkterne i din pult? I så fald ville jeg i stedet gå i en:

https://www.cyberfarm.dk/cymatic-audio-utrack24.html

Om du så vælger at hælde lidt plugins efter enkelt spor i Protools via rendering, ja så kan det stadig lade sig gøre!

--sd

Medlemsavatar
Jens Ledet
Forum Donator
Indlæg: 2402
Sted: Århus

Indlæg af Jens Ledet »

Jeg har selv haft motus 24 i/o (har det faktisk endnu) Jeg var meget glad for det, og det kørte klippe stabilt.
Såvidt jeg kan læse mig til på nettet, så er sidste driver lavet til win 8.1 og de garantere ikke længere oppe.
Men mange brugere melder om det kører fint, så det kunne godt være vejen frem.
Mvh Jens
Mvh Jens
Nu med en otari mtr 90 i studiet :-)

Default avatar
tomkom
Medlem
Indlæg: 57
Sted: Bornholm

Indlæg af tomkom »

tak for jeres input jeg har købt et motu 24 i/o + 424 pcie kort det var det jeg syntes kom tættest på det jeg kendte og så forsætter jeg lidt med adobe audition 3 til jeg er dus med korte.

Nyt svar