Qlab (Hjælp til lidt tanker)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
simonaagren
Medlem
Indlæg: 31

Qlab (Hjælp til lidt tanker)

Indlæg af simonaagren »

Halløjsa gutter, og gutinder.

Jeg skal sammen med et band jeg laver lyd for, til at bruge noget mere video effekter, på nogle LED skærme vi skal have med rundt.
Men jeg mangler lidt hjælp til hvordan vi skal afvikle det igennem Qlab.

Vi har nogle sange, hvor vi gerne vil have sync video på, og nogle uden.
Vi har en midi controller (en dj pult, som også bruges under koncerten) hvor vi køre midi´en fra. Han har 2 "start knapper) hvor han starter musikken på. På de to knapper vil jeg gerne have en video startet på Qlab.

Hele mit problem er, kan man i Qlab køre det sådan, at man springer til næste cue, ved tryk på en af de 2 midi knapper?

For jeg har kun fundet frem til hvodan man starter et cue, på sin egen midi knap. Og vi vil jo ikke have, at alle cue starter på samme tid.

OBS: Jeg har endnu ikke købt Qlab.

Håber i kan hjælpe.

Simon

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ovre i højre side er der et anker/tulipan ligndede symbol, og alt efter hvordan det står så starter alle cues samtidigt eller i enden af hinanden.

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Hvis du går ind i "workspace preferences" (tandhjulet nede i højre hjørne, og så nede under "Midi Controls". Der kan du mappe en knap til at være din GO knap...

Når du så programmerer dit show, og du kører et GO, så hopper Qlab videre til cuet nedenunder, og kører næste cue når du trykker GO igen.

En god måde at programmere det du gerne vil kunne være at lave en Folder som indeholder din video-fil og samtidig et STOP Cue som stopper det forrige cue... På den måde kan du undgå at havne i problemer hvis du får lyst til at springe lidt hurtigt videre. (Hvis du markerer din Folder, og nede i bunden ser under "Mode" -der kan bestemme at alle cues skal skydes af samtidig, det hedder "Start all children simultaneously"...)

Nyt svar