KONTAKT volumen control +12 dB når CC#7 er på 127

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
ToniMartin
Medlem
Indlæg: 7
Sted: København

KONTAKT volumen control +12 dB når CC#7 er på 127

Indlæg af ToniMartin »

Nogen Native Instruments Kontakt ekspert her der kan hjælpe!?

Jeg er en flitting bruger af Kontakt til alle mine sample instrumenter, men lige nu, hvor jeg skal spille live, er jeg stødt ind i et problem.

Jeg har et klaver, hvor outputtet er meget lavt i Kontakt, og derfor har jeg altid bare skruet volumen på instrumentet i Kontakt op til +12 dB. MEN nu hvor jeg skal spille live, har jeg en volumenpedal der er assignet til cc#7 for at styre volumen på mine midi-instrumenter. Men når den bruges på dette sample-klaver, så svarer value 0 til -∞ og value 127 til -6 dB.

Hvordan indstiller jeg Kontakt til at forstå, at når pedalen er på cc#7 value 127 så skal volumen på instrumentet være +12 dB?!?!

Anyone!

TAKKER! :)
Toni Martin Dobrzanski | Komponist
Marius Mainframe (MacPro 3,1) 12 X 4 GHz, 64 GB RAM, RME Fireface 800, UAD Plugins, Alt for mange samples

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Toni,
Har ikke lige mulighed for at teste lige nu, men mener OrangeTree Samples har lavet et program til Kontakt der hedder Mindmap eller sådan noget. Det burde kunne lave den slags skalering.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Du går ind i instrumentets egenskaber i kontakt (fastnøglen til venstre for navnet) og vælger Instrument Options -> Controller.
Herind kan du indstille CC7s range - f.eks. fra -∞ til 0. - Vær opmærksom på at du ikke overstyrer den hvilket +12 dB nok vil kunne gøre.
Du skal efterfølgende "gemme instrumentet" for at den husker det.

Medlemsavatar
ToniMartin
Medlem
Indlæg: 7
Sted: København

Indlæg af ToniMartin »

TAK @dormin!!!! Meget præcist og udførligt beskrevet.

Det var lige hvad jeg havde brug for. Og nej, det overstyrer ikke ved +12 dB. Sample klaveret er så svagt, at det netop lyder godt og er langt fra at overstyre ved +12 dB.

Thomas for fanden... jeg troede du vidste sådan noget ;)
Toni Martin Dobrzanski | Komponist
Marius Mainframe (MacPro 3,1) 12 X 4 GHz, 64 GB RAM, RME Fireface 800, UAD Plugins, Alt for mange samples

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Undskyld Toni... har mistet kontakten.... Badum-tss
skriver noder

Medlemsavatar
ToniMartin
Medlem
Indlæg: 7
Sted: København

Indlæg af ToniMartin »

He he :) En Bryla kommentar!
Toni Martin Dobrzanski | Komponist
Marius Mainframe (MacPro 3,1) 12 X 4 GHz, 64 GB RAM, RME Fireface 800, UAD Plugins, Alt for mange samples

Nyt svar