activate eq i cubase pr. default

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jesper Johansen
Medlem
Indlæg: 364
Sted: Køge

activate eq i cubase pr. default

Indlæg af Jesper Johansen »

Hej,

Er der nogen af jer der ved hvordan man aktivere de 4 eq band i cubase pr. default.
Jeg bruger altid Cubase egen eq, men det irretere mig vildt meget at jeg skal aktivere med fire klik på hvert track.
Kan man ikke under indstillinger et sted, sætte dem til at de er aktive/slået til pr. default...?


/Jesper
Vedhæftede filer
716_23.jpg
716_23.jpg (30.34 KiB) Vist 310 gange

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har ikke brugt Cubase i mange år, så det kniber med at huske det, men kunne du ikke lave et preset hvor alt er nulstillet men hvor de fire bånd er tændte?

Måske kalde preset'en noget som lægger sig øverst i listen alfabetisk (hvis det er sådan det virker)?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Indlæg af steand »

Alternativt kan du gemme en Template til at lave nye sange udfra (plejer jeg selv at gøre), hvor der allerede er oprette tomme spor, og f.eks. dine yndlings VST er sat ind/op, og din favorit routing allerede er lavet.
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Du kan lave dine egne presets som der også beskrives. Du kan aktiverer det som default. Den lille kasse øverst til højre :wink:
Cubase 11 pro

Nyt svar