Hvad sker der hos Waves?!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
cgraugaard
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Herning

Hvad sker der hos Waves?!

Indlæg af cgraugaard »

I denne uge har Waves (igen!) mega tilbud på flere fantastiske og klassiske plugins til $29 - så kan kan spares mere end 90 % på nogle.
Hvad er grunden til dette? Har Waves annonceret at de vil lave muligheden for at abonnere, i stil med Slate Digital, hvor man får ALLE plugins i en samlet løsning ved månedlig eller årlig betaling, i stedet for at betale for bundles eller for hver enkelt?

Hvad har I hørt på vandrørerne, eller hvad tror I er grunden til disse vanvittig lave priser? :)
Ville en abonnementsløsning være dét vi vil se fra Waves fremover?

-Graugaard

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Waves har altid tilbud. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

De er ikke mere værd længere set i forhold til konkurrende plugs?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det har været sådan i længe, ren taktik, det er normal-priserne der er vanvittige, ikke tilbudspriserne :-)

Meget af det er tudse-gammelt, og det nye er mestendels
gammel vin på nye flasker ,.. som f.eks. deres signatur-serier der vel bare er forskellige gamle algoritmer med nye farvestrålende skins
/Dub

Medlemsavatar
cgraugaard
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Herning

Indlæg af cgraugaard »

Ja, det kan godt være.
Konkurrencen bliver jo også kun større og større, så det kan godt være jeg undrer mig unødigt. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

cgraugaard skrev:Har Waves annonceret at de vil lave muligheden for at abonnere ...
De har i lang tid haft deres "rent to own"-subscribtion: https://www.waves.com/subscriptions

Medlemsavatar
cgraugaard
Medlem
Indlæg: 5
Sted: Herning

Indlæg af cgraugaard »

SustainerPlayer skrev:
cgraugaard skrev:Har Waves annonceret at de vil lave muligheden for at abonnere ...
De har i lang tid haft deres "rent to own"-subscribtion: https://www.waves.com/subscriptions
Det er squ da fuldstændig rigtigt!

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

De har malket markedet, nu handler det om at få den sidste slat ud af patterne på den ko. som flere også har nævnt så er der ikke meget at hente i deres produkter frem for andre længere. den tid er forbi. Men hvis man er på et stramt budget og ikke har til de noget bedre alternativer, så er waves stadig et godt køb...imens waves krymper, og de ved det!

Sådan går det når man sover i timen :lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg har præcis samme indtryk som stralner.
Og jeg synes endda det er meget lang tid siden at jeg droppede mit sidste waves plugin, fordi jeg havde fundet bedre alternativer.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

pjat. men wup sucker

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er heller ikke begejstret for wup. Men køber det nu heller ikke. I hvert fald ikke før, det skulle blive nødvendigt.

Jeg kunne nok ikke leve uden Vocal Rider. Hvis nogen kender et alternativ, så si' endelig til.

Ud over det er PRS Supermodels og Supertap nogle fede plugs, jeg anvender af og til.

Så har jeg Bass Rider, F6 EQ, Linear Phase Multiband comp, Trueverb og Waves Tune real time, som jeg aldrig eller sjældent har brugt.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Waves var nok de første plugins jeg overhovedet stiftede bekendskab med i tidernes morgen og dengang var de jo gud:-) Mange af deres plugins er da stadigvæk brugbare syntes jeg, men konkurrencen er godtnok blevet hård. Jeg har personligt valgt ikke at investere i plugins foreløbigt,.... medmindre! der virkeligt kommer noget der rykker. Troede en overgang at Zynaptics Intensity var en af disse, men nej. Der er virkelig kamp om markedet derude og helt ærligt hvor mange EQ, Reverbs mm. kan lige bruge:-)
Tror ikke nogen køber plugins til fuld pris mere, alle har tilbud og vi har JRR, Pluginbotique mm.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Jeppe Ibsen Lund
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Kolding

Indlæg af Jeppe Ibsen Lund »

Jeg vil godt afsløre, at jeg er pænt glad for Waves. Waves er en stor del af min lyd. Selv om det ser ud til, at de gerne vil sælge det samme plugin flere gange, synes jeg dog at det er fedt at deres priser åbner op for mainstream markedet. Så kan jeg også være med :-)

Derudover er der tit mange presets, der kun lige skal tweakes lidt for at lyde meget bedre end mine evner rækker.

Jeg synes også de er innovative. F.eks. er deres nye channelstrip Scheps Omni Channel mega fed og min nye favorit.

Min master kanal har i lang tid indeholdt L1+ Ultramaximizer, C4 og NLS Buss (Udover Logic Linear Eq og PSP StereoController)

Leadvokaler får den bløde, men effektive RVox compressor og Vocal Rider, der hjælper yderligere til at holde vokalen fremme og under kontrol. Derudover Hybrid Eq (som næsten altid er mit første valg til Eq)

Af andre Waves plugins er jeg rigtig glad for SSL Channel, Hybrid Reverb og synth'en Codex...

Andre plugins er mere middelmådige men dog stadigt nogle jeg mere eller mindre bruger fx. Vitamin, SuperTab 2, Renaissance Axx, Reel ADT, MetaFilter og Brauer Motion...

Nyt svar