Ozone Elements 8 GRATIS (tilbud gælder ikke længere)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Ozone Elements 8 GRATIS

Indlæg af Smittefar »

Nu legede jeg lidt med det i går aftes.

Jeg må sige, jeg synes, det kan lidt for lidt. Jeg synes, EQ og Limiter sektionerne ser røvfede ud, og spatializer sektionen har jeg vist allerede som plugin, og den bruger jeg, når jeg har brug for den slags. Men altså en master suite uden nogen som helst form for kompressor giver ingen mening for mig. Jeg håber, der kommer et godt tilbud på upgrade en gang, for standardpakken med deres MBC og dynamic EQ ser fede ud, og så begynder det for alvor at ligne noget.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg bryder mig nok ikke om den generelle ide i pluginnet.

Men jeg købte også TDR Limiter 6 GE. Den skal jeg kigge på lidt senere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den er fed, men det er den helt modsatte boldgade. Det er kun værktøjer ingen hjælp.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og dét er bare dejligt! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Nu legede jeg lidt med det i går aftes.

Jeg må sige, jeg synes, det kan lidt for lidt. Jeg synes, EQ og Limiter sektionerne ser røvfede ud, og spatializer sektionen har jeg vist allerede som plugin, og den bruger jeg, når jeg har brug for den slags. Men altså en master suite uden nogen som helst form for kompressor giver ingen mening for mig. Jeg håber, der kommer et godt tilbud på upgrade en gang, for standardpakken med deres MBC og dynamic EQ ser fede ud, og så begynder det for alvor at ligne noget.
Her lyder det som om du tager udgangspunkt i dens almindelige pris på 129$.
Nu har jeg ikke prøvet den endnu, så jeg kan ikke sige om jeg er enig eller uenig, men jeg hælder til at det er relativt høj pris iforhold til hvad man får.
Men hvad når du har fået det (og little clipper) for 8 kroner? Kan det så stadig for lidt?
Jeg kan ikke finde en EQ med de features til den slags penge.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Problemet er lidt, at jeg ikke får de enkelte plugins, så hvis jeg gerne vil indsætte en kompressor mellem EQ og limiter, så skal jeg bruge to instanser af pluginnet.

Til prisen er det naturligvis fantastisk. Jeg er bare bange for, jeg kommer til at bruge det meget lidt.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg loader ofte Trash 2 for bare at bruge den sidechainede gate.
Så i andre tilfælde loader jeg den hvis jeg skal bruge dens IR, eller Delay, eller Distortion. Alle sammen i brug separat. Ja, det ville da være fedt at have dem som individuelle plugins, men det er OK med mig. Så længe GUI er delt op på en god måde, og det synes jeg de er hos iZotope.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Meget forventeligt kom så upgrade tilbuddet til standard versionen i går :dollargrin:

De sendte en 60 pct coupon code, der skulle bringe de 249 USD ned på 99 USD, I deres system er det plus moms, så det blir ca 122 USD

Rimeligt generøst da JRR tager 179.10 USD ved checkout for en upgrade

-------------------

Har I andre overvejet tilbudet ?

Hvordan bedømmer I den nye standard 8 suite ?

Har det en berretigelse til andet end ren master arbejde ?

I så fald hvad ?
Senest rettet af DUBTEMPLE man 17. sep 2018 09:56, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har ikke umiddelbart modtaget en kupon. Men kan se den pt. står til 149 dollars i mit brugerområde.

Jeg er ikke tændt på den. Jeg har forelsket mig i kombinationen af TDR SlickEQ M og TDR Master Limiter 6 GE. Det er for mig et fedt workflow og kæde - hvor der også sidder en HG-2, der nok dog sjældent bliver tændt og Softtubes Tape plugin, som lige kan fedte de lyse klange på den lækre måde. Det er nemt at bruge og lyder skidegodt.

Og så er jeg nok ved at have plugin-forstoppelse. Orker ikke rigtigt at sidde og teste og ændre workflow mm. Jeg vil hellere have banket noget musik i kassen. Det går til gengæld også rigtigt godt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Forståeligt !!!

Skulle nogen være interesserede så led evt efter 60 pct koden fra Plouginboutique, den landede for ca 15 timer siden, kan ligge i spam-bakken,

For at virke skal koden insertes under checkout i SELVE main-produktet, og IKKE i upgrade-produktet,

Koden er personlig, og ser ud til at være gennereret til folk der har benyttet gratis-tilbudet

Prisen ved checkout vil så være 122 USD incl 25 pct moms
Vedhæftede filer
llll.JPG
llll.JPG (70.85 KiB) Vist 497 gange
/Dub

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

SustainerPlayer skrev:Har ikke umiddelbart modtaget en kupon. Men kan se den pt. står til 149 dollars i mit brugerområde.

Jeg er ikke tændt på den. Jeg har forelsket mig i kombinationen af TDR SlickEQ M og TDR Master Limiter 6 GE. Det er for mig et fedt workflow og kæde - hvor der også sidder en HG-2, der nok dog sjældent bliver tændt og Softtubes Tape plugin, som lige kan fedte de lyse klange på den lækre måde. Det er nemt at bruge og lyder skidegodt.

Og så er jeg nok ved at have plugin-forstoppelse. Orker ikke rigtigt at sidde og teste og ændre workflow mm. Jeg vil hellere have banket noget musik i kassen. Det går til gengæld også rigtigt godt.
Meetoo:-) Jeg har givet min kode væk, da jeg har 08N2 Advanced og er vist dækket ind med plugins til de næste 15 minutter:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har også fået tilbuddet.

Jeg kommer heller ikke til at købe det. Jeg prøvede lige at bruge elements på nogen af de projekter jeg har masteret tidligere. Jeg synes, jeg får bedre resultater med min normale kæde. (TDR Nova + TDR Limiter 6 GE. En sjælden gang i mellem kommer MSaturatorMB også i spil)

Jeg har også plugin-forstoppelse.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

danstanley skrev:
SustainerPlayer skrev:Har ikke umiddelbart modtaget en kupon. Men kan se den pt. står til 149 dollars i mit brugerområde.

Jeg er ikke tændt på den. Jeg har forelsket mig i kombinationen af TDR SlickEQ M og TDR Master Limiter 6 GE. Det er for mig et fedt workflow og kæde - hvor der også sidder en HG-2, der nok dog sjældent bliver tændt og Softtubes Tape plugin, som lige kan fedte de lyse klange på den lækre måde. Det er nemt at bruge og lyder skidegodt.

Og så er jeg nok ved at have plugin-forstoppelse. Orker ikke rigtigt at sidde og teste og ændre workflow mm. Jeg vil hellere have banket noget musik i kassen. Det går til gengæld også rigtigt godt.
Meetoo:-) Jeg har givet min kode væk, da jeg har 08N2 Advanced og er vist dækket ind med plugins til de næste 15 minutter:-)
Smittefar skrev:Jeg har også fået tilbuddet.

Jeg kommer heller ikke til at købe det. Jeg prøvede lige at bruge elements på nogen af de projekter jeg har masteret tidligere. Jeg synes, jeg får bedre resultater med min normale kæde. (TDR Nova + TDR Limiter 6 GE. En sjælden gang i mellem kommer MSaturatorMB også i spil)

Jeg har også plugin-forstoppelse.

LOL ,... hopper nok heller ikke på den

Har besluttet IKKE at gå dybt ned i master-området, men tværtimod indskrænke mig, og nærmere fravælge ting,..

Hvis Ozone er udelukkende master-orienteret, så er den helt klart dømt ude som noget der ikke skal bruges så meget som ET minut på !!!

Har hele T-Racks suiten på nær Lurrsen samt 432 ,.. samt hvad der er i S1 ver 4 ,.. osv ,.. det må også kunne gøre det til husbehov ,..

Hvis det altså endelig skulle være, en skønne dag, mod al forventning :dollargrin:


Men nu er info givet videre til de evt interesserede
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

EQ og Compressor burde kunne bruges med fordel til mix. EQ'en er proppet med gode features.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Får man dem som stand-alone plugins i standard versionen?

Jeg vælter mig i EQ og kompressor plugins. Der skal noget meget specielt til, før jeg køber flere af dem.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Får man dem som stand-alone plugins i standard versionen?
Nej.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg talte lige, at alene som VST3 har jeg i hvert fald 23 forskellige EQ plugins. Dertil kommer Reapers egen og en del fede plugs af lidt ældre dato, der kun kører VST2 (men dog stadig 64 bit - jeg prøver at rydde ud i mine 32 bit plugins). Flere af mine plugins findes også i både mono og stereo versioner. De er kun talt med een gang.

Jeg vil tro, jeg har endnu flere kompressorer, så der skal noget seriøst til, hvis jeg skal tilføje endnu en EQ eller kompressor til arsenalet. Det er bestemt rigtig nok, at Ozones EQ kommer med nogen båndtyper, man bestemt ikke ser i alle EQs, men vil jeg få dem brugt? Jeg må indrømme, jeg tvivler.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Christoffer I. N. skrev:Efter at have snakket med min ven, der har Advanced, hopper jeg også på det her tilbud.
Primære årsager er EQ, derefter Maximizeren. Jeg har ikke en linear phase eq, så det her er billigt for en EQ med en masse features m.m.

Online manual:
https://s3.amazonaws.com/izotopedownloa ... index.html
OK, jeg giver mig. EQ'en er bare fed. Den kan jo faktisk nærmest alt. Specielt er jeg ret vild med, at den er linær fase, og man trinløst kan køre mellem linær og minimum fase. Den digitale mode er ret vild. Den analoge del kommet jeg nok ikke til at bruge. Der har jeg allerede virkelig mange alternativer, hvor jeg bedre kan lide bruger interface.

Jeg tænker min master kæde fremover vil være

Gain
Izotope elements (kun EQ og evt stereo tool)
ProMB
TDR limiter 6 (primært limiter delen men evt også lidt clipping)

Dertil kunne der selvfølgelig komme andre ting, men det virker som en god start

Den kommer helt sikkert til at sidde fast i min master kæde.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! Jeg har ikke selv fået den installeret endnu.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den kan noget, må jeg indrømme. Jeg har også tilføjet limiteren til min masterkæde, så jeg nemt kan skifte mellem den og TDR.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For tiden har Plugin Boutique et tilbud lignende det til Ozone Elements, bare med Neutron Elements. Køb noget til 1$/1€ og sig ja til at modtage den gratis Neutron Elements licens. Jeg fik den med den anden dag da jeg købte fra Glitchmachines.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

cool - jeg må indrømme, at hele Neutrontanken slet ikke tiltaler mig, men det er sgu da tilbud, der er til at forstå
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar