Grafiske equalizere (feks til brug på youtube) "Visualisers"

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Grafiske equalizere (feks til brug på youtube) "Visualisers"

Indlæg af SAPPY »

Hej,
Jeg har efterhånden set flere forskellige grafiske equalizere der bliver brugt sammen med uploads af diverse tracks....ofte og formentlig fordi der ikke er lavet video og/eller for at det ikke bliver for kedeligt at høre/kigge på, på feks. youtube.

Har set en del lyrik-videoer på youtube hvor der også køre noget grafisk equalizer halløj sammen med?!

Nogen der kender til hvor der er sådanne equaliziske sager tilgængelige til mac og evt. hvordan man bruger dem?

....har søgt lidt på google, men uden de helt store resultater :-)
Senest rettet af SAPPY ons 5. sep 2018 23:19, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er det måske visualisere, du tænker på? Altså et spektrum der hopper i takt med musikkens frekvenser.
skriver noder

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

bryla skrev:Er det måske visualisere, du tænker på? Altså et spektrum der hopper i takt med musikkens frekvenser.
Jaja, det er jo det de hedder....tak :-) (edit: tilføjet i overskriften)
Senest rettet af SAPPY ons 5. sep 2018 23:20, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

After Effects er bedst til den slags. Hvis det skal være hurtigt og mere simpelt, så Image-Line's ZGameEditor Visualizer.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

EmilZ skrev:After Effects er bedst til den slags. Hvis det skal være hurtigt og mere simpelt, så Image-Line's ZGameEditor Visualizer.
Tænker på nogle gratis prg. til at lege med

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

der er ikke noget gratis, som kan noget :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

https://www.renderforest.com/
Det er online, og hvis man er ligeglad med watermark og opløsning, har de en gratis løsning.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Du kan også hente SPAN eller min gamle VUmeter.exe og så screengrabbe dem vha. OBS. Alle disse er gratis.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

De to videoer her: https://www.youtube.com/channel/UCPARvy ... BS-VAkGamA har noget af den samme effekt. De er lavet med Klevgrand Wizibel: http://wizibel.com. Den koster ikke en bondegård, og kan også lave andre effekter end dem jeg har brugt her, herunder også noget der er endnu mere spektrogram-agtigt. Men den kræver selvfølgelig at du har et iOS device til at køre den på.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Nyt svar