Flytte HD fra Mac til Mac

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Flytte HD fra Mac til Mac

Indlæg af Clemme »

Min trofaste Macbook pro fra 2011 er død, idet logic boardet eller grafikkortet er stået af.

Hvis jeg køber en ny macbook pro, kan jeg så tage min nuværende HD og flytte den over i den nye maskine, så jeg ikke skal installere alle programmer, plugins mv. igen?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Er det en identisk MacBook Pro model?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en ekstern harddisk med MacOS på som jeg bruger til at redde data ud af maskiner der er crashet men som stadig kan boote på en ekstern disk. Det virker fint på tværs af modeller, så vil faktisk tro at det virker, MacOS har jo driverne til en den anden computer, men om den vil performe optimal tør jeg ikke udtale mig om.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Nej, den gamle er en primo 2011 og den jeg kigger på, er denne (eller tilsvarende)

https://www.atea.dk/eshop/product/apple ... id=4313395

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Som der står i beskrivelsen: 512 GB - svejset SSD
Det som de mener med det er at disken er loddet direkte på bundkortet og kan ikke udskiftes.
Så det vil du ikke kunne, så er du nærmere ovre i noget med at klone indholdet over, det kan du jo godt prøve, og hvis det kager kan du altid reinstallere den nye og starte forfra.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Hald skrev:Som der står i beskrivelsen: 512 GB - svejset SSD
Det som de mener med det er at disken er loddet direkte på bundkortet og kan ikke udskiftes.
Så det vil du ikke kunne, så er du nærmere ovre i noget med at klone indholdet over, det kan du jo godt prøve, og hvis det kager kan du altid reinstallere den nye og starte forfra.
Hmm, det kan jeg godt se. Ved du om HD og ram altid svejst i de nye Macbooks eller er det kun på nogle af modellerne?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er meget og mere brugt i de nyere modeller, det koster plads og flere penge at lave det udskiftelig, samt tilføjer et sted hvor "bevægelig" hardware kan få en løs forbindelse. Men det gør det også tæt på umuligt at reparere eller opgradere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar