macOS Mojave (10.14)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Re: macOS Mojave (10.14)

Indlæg af gs-dk »

Jeg begriber slet ikke, at man overhovedet overvejer at opgradere, når man ved, at det er det samme HVER ENESTE gang. OS kommer på gaden - folk opgraderer - firmaerne kommer med advarsler - folk brokker sig og bruger masser af tid på at ikke kunne arbejde. Det er jo ikke en naturlov, at man skal opgradere inden for den første uge......men det kommer måske med alderen:).

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min holdning er at forbrugerne skal presse udviklerne til at tage sig mere sammen, de har jo adgang til BETA udgaver inden for at kunne have deres software klar, nogle opfører sig som om det er en overraskelse hver gang, useriøst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men hvis man arbejder professionelt med software og musik - har kunder og skal levere, så er det også useriøst at opgradere uden at sikre sin bagende godt og grundigt. De fleste arbejder med software fra mange forskellige firmaer og nogle af dem meget små - der vil altid være svipsere i blandt. Og som ovenover skrevet - langt de fleste updates er ret ligegyldige alligevel udfra et musiksynspunkt.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, jeg tænker også at det er lidt sent at komme med advarsler. Det burde have været muligt inden release. Der findes jo betaprogrammer. Og ja, jeg ved godt at det er det samme hver gang, men det gør det jo ikke bedre. Tværtimod.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er helt enig i at folk der arbejder professionelt med specifikt software til musik og video skal sikre sig at det er understøttet inden. I gamle dage så man jo studiemaskiner der var offline og kørte stabilt software uden opdateringer i 6-10 år.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Sweetwater vedligeholder en fin, opdateret liste over mange producenters produkter og deres kompatibilitet med Mojave:
https://www.sweetwater.com/sweetcare/ar ... atibility/
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Avid beder folk med Pro Tools om IKKE at opgradere til Mojave endnu:

https://www.pro-tools-expert.com/home-p ... -pro-tools

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Soundtoys er ude med version 5.4.0, med understøttelse af Mojave.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Min mac book pro late 2013 kører meget mere smooth med Mojave. Som at have en ny computer. I like.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kapello
Medlem
Indlæg: 522
Sted: København/Sverige

Indlæg af Kapello »

Har lige updateret til Mojave ... umiddelbart var alt fint .. men alle FLUX plugins virker ikke - der kommer en besked om jeg skal kontakte udviklerens support ... fedt!!
[color=#0000BF][i]Når du peger fingre ad andre er der altid tre fingre som peger mod dig selv![/i] [/color]

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Øv

Jeg har et issue med Finale25 som ikke vil åbne, men det virker med en ny bruger (systemindstillinger -> brugere & grupper)

Måske noget du kan prøve. Dvs. lav en ny brugerident og åbn programmerne dér.

Hvad der så skal til, ved jeg ikke. Jeg mistænker ReWire funktionen (Finale og Logic følges ad funktion) eller at UAD laver rav i den. Ved osse du bruger UAD.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Øv

Jeg har et issue med Finale25 som ikke vil åbne, men det virker med en ny bruger (systemindstillinger -> brugere & grupper). Er i kontakt med MakeMusic (finale) og venter på deres næste træk.

Måske noget du kan prøve. Dvs. lav en ny brugerident og åbn programmerne dér.

Hvad der så skal til, ved jeg ikke. Jeg mistænker ReWire funktionen (Finale og Logic følges ad funktion) eller at UAD laver rav i den. Ved osse du bruger UAD.[/quote]

Du kan self. starte med at af- og reinstallere.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvor er jeg dog glad for, at jeg er kommet i en alder, hvor det ikke haster med at være OS Betatester.....og hvor jeg lige kommer alle de softwareudviklere, hvis produkter jeg bruger, igennem og finder ud af om de er klar på en opgradering. Siger det bare - og har været der selv.....

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Mojave er allerede en gammel kone.

Er det ikke 3 mdr siden?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er jo ikke ensbetydende med, at det er "godkendt" af alle. Pro Tools er f.eks. ikke.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ah ok, ja det noget rod
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar