Hvilket lydkort?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Re: Hvilket lydkort?

Indlæg af mik_c »

mikkels skrev:
mik_c skrev:Hvis du har været glad for dit ESI hvad så med bare at fortsætte med samme firma hvor du ikke har haft problemer med drivere og andet snask
https://www.thomann.de/dk/esi_gigaport_hd_293895.htm

Jeg har selv kørt med mit ESI esu1810 i årevis med kun gode oplevelser.

Og det er mindre end det du havde før og har flere udgange :D .. men er Rca connectors .. ved ikke om det er noget problem.
Det ser sgu ret spændende ud. Der er jo kun det, jeg har brug for. Kunne dog godt bruge en volumeknap. Quatafire har også rca ud. Det er lidt irriterende, men nu har jeg kablerne til det. Jeg ved ikke, om der er nogle andre ulemper med phono fremfor Jack? Og tror du, lyden er god på det?
Jeg tror lyden er helt fin.. Jeg har aldrig helt forstået hele det lydkort hype der kører for tiden.. og har svært ved at finde evidens for det gør den helt store forskel. Men nej tror ikke der er nogen kvalitets forskel på om det er jack eller RCA connectors .. hvis man nu kører kabler over lange afstande kan en ballanceret jack udgang være en fordel .. men regner ikke med du har 10 meter kabler i tankerne?

Default avatar
Jens Kristian
Medlem
Indlæg: 151
Sted: Nykøbing Mors

Indlæg af Jens Kristian »

Et godt lydkort bliver man bare mere og mere glad for (når man kommer igang med at bruge flere I/O, routing olign. ja og selve lydkvaliteten) imens et billigt kort altid giver det modsatte... bevares idag kan billige kort imponerende meget :) men latency er vel mest kritisk når du skal bruge wav + VST realtime (evt via midi)
Venlig Hilsen

Jens Kristian Østergaard

Nyt svar