Kanaliserer lyd fra Imac ud til forskellige kanaler i lydkortet, er gået i ged.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Leif Briis
Medlem
Indlæg: 44

Kanaliserer lyd fra Imac ud til forskellige kanaler i lydkortet, er gået i ged.

Indlæg af Leif Briis »

Hej folkens

Jeg har tidligere sat lydudgangen og lydindstillinger sådan, at det dirigeres ud til forskellige kanaler til lydkortet, i stedet for bare monitor out. Det har været praktisk, da jeg kunne lade mine Logic sessioner gå ud af én kanal og alle andre af computerens audio ud, som fx browsere, ITunes mm kunne kanaliseres til en anden kanal. Det var lidt smart da dette kunne afværge at jeg fik et chok for de meget forskellige behov for lydniveau, som jeg ofte glemte at justerer når jeg skiftede.

Det har før fungeret sådan, at jeg i "indstillinger for lyd og midi", satte computerens øvrige lyde til en kanal og i Logic X indstillinger for lyd ud satte jeg den til en anden i UAD's lydkort og mixer konsol.

Jeg er på en Imac, late 2009 og Mac OS High Sierra 10.13.4

Lydkortet er UAD Apollo, Silverface 18/24 i/O og er tilsluttet med Firewire

Muligvis at der er sket et eller andet med Apples software opdateringer, siden dette ikke rigtig fungerer mere, eller jeg har overset et eller andet grundlæggende? Det fungerer ikke rigtigt, efter hensigten.

Det sjove er at bruger jeg Firefox browser, så fiser det bare ud til monitor udgangen direkte, uanset hvad, som kun kan styres af master volumen. Og bruger jeg Safari så går det ud af samme kanal som logic, som det jo ikke skal, det skal gå til en anden separat..

Er der andre der kender til dette issue og eventuelt en løsning på dette lidt irriterende problem?
Bruger nu PA kabinetter som monitors..

Nyt svar