Reverb World Cup

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Reverb World Cup

Indlæg af bryla »

Spitfire lavede blindtest for to personer og lagde filerne op, hvis man vil prøve selv.

Filerne kan downloades her: http://bit.ly/ReverbWorldCup

Som altid, synes jeg forskellene bliver udglattet jo mere man hører det samme stykke musik i ring. Testen (uden at afsløre videoen) afslører i hvert fald for mig, at man bliver tiltrukket af pris og GUI. Selv kunne jeg ikke have lyst til at købe Valhalla eller Exponential Audio simpelthen fordi GUI ikke tiltaler mig. Ofte hiver jeg dog Pro-R eller Verbsuite eller Waves Plates frem for at måtte sande at CSR eller RC48 som de billige modeller er meget bedre til jobbet.

Endelig minder det mig også om (og måske er det en fejlslutning) at man ikke behøver "the next big thing" hvis man sådan set bare har et okay stock plug-in*

Selv er jeg ikke typen, der tweaker rumklanger. Finder et godt preset og så er det det, jeg bruger med tilpasset længde. Derfor er det lige så vigtigt for mig, at have en god eller stor preset bank. Som Alan Meyerson sagde, da han blev spurgt til sin Bricasti: Jeg tænder den bare. Jeg regner med at preset 1 er hvad producenten mener, er det bedste den kan. De fleste vil jo aldrig dykke ned i menuer og indstillinger.

*Medmindre man lever af at mixe, hvor man selvfølgelig skal kunne klare flere forskellige opgaver og hvor forskellen på ok og superfedt er de sidste procenter som gør, at flere kunder vender tilbage osv.....
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg kan ikke høre forskel i CH's tournement ved 6:00 og frem. Hvis forskellen er så lille at man skal sidde i den rigtige position ved korrekt afstand med +10k monitor setup, så er det vidst lige meget hvilke reverb man vælger.

Nyt svar