Logic Pro X: "Illegal Region" ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Logic Pro X: "Illegal Region" ?

Indlæg af Rosenfeldt »

I går crashed Logic Pro X (10.4.2) efter jeg skulle flytte et audiospor. Da jeg vil åbne Logic igen, ser jeg beskeden "Illegal Region 2" - hvilket giver mig mulighed for at reparere eller acceptere. Uanset hvilken mulighed jeg vælger, så kan jeg ikke længere åbne mit projekt jeg har arbejdet på i længere tid.

Jeg har prøvet Google - uden held. Er der andre der har oplevet lignende ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har Googlet mig til at det nok er en intern fejl i Logics environment (bagvedliggende). Kan du ikke åbne fra en backup?

Alternativt prøv at åbne projektet uden audio enginen (start Logic med Control nede), fix, save. Åbn Logic igen, denne gang med audio engine aktiv.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Jeg har Googlet mig til at det nok er en intern fejl i Logics environment (bagvedliggende). Kan du ikke åbne fra en backup?

Alternativt prøv at åbne projektet uden audio enginen (start Logic med Control nede), fix, save. Åbn Logic igen, denne gang med audio engine aktiv.
Jeg kan ikke åbne fra en backup, og jeg har prøvet "uden audio engine" - uden held. Det er godt nok mystisk !?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Damn... så du kan slet ikke komme ind i projektet? Fejlbesked og så ud automatisk?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Damn... så du kan slet ikke komme ind i projektet? Fejlbesked og så ud automatisk?
Niks - der er "lukket for det varme vand" ! Det undrer mig dog, at jeg ikke finder lignende problem på nettet - af nyere tid ? I'm stuck for now ... :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Rosenfeldt skrev:Da jeg vil åbne Logic igen, ser jeg beskeden "Illegal Region 2"
Gad vide hvad de der programmørhjerner hos Apple havde tænkt at man skulle stille op med sådan en meddelelse som slutbruger? Håber du får det løst ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

david mondrup skrev:
Rosenfeldt skrev:Da jeg vil åbne Logic igen, ser jeg beskeden "Illegal Region 2"
Gad vide hvad de der programmørhjerner hos Apple havde tænkt at man skulle stille op med sådan en meddelelse som slutbruger? Håber du får det løst ...
Tak David ! Ja, det er en skidt situation at lande i. Som jeg selv ser det, har jeg ikke gjort noget forkert ? Det er et relativt almindeligt projekt med en del midispor (dog uden plugin der "trækker" mm..), og så en håndfuld audiospor i fuld længde (5 min) med vers, kor osv. Da jeg ville flytte et af audiosporene til et nyt, så crashed Logic som beskevet.

(Jeg har en iMac 5K 4GHz med 32GB ram og SSD disk - så det bør heller ikke være her fejlen skal findes ?)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

UPDATE: Jeg klikkede "OK" (og ikke Repair) flere gange - med nogle sekunders mellemrum, og så åbnede projektet sig. Lyder stadig underligt! :-D

Nyt svar