Aftertouch, bruger i det?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mongo
Medlem
Indlæg: 136

Aftertouch, bruger i det?

Indlæg af mongo »

Hej Alle

Jeg overvejer at købe nyt midi keyboard. Jeg har aldrig haft et med aftertouch og ved ikke helt hvor godt implanteret AF er i diverse soft synths. Jeg bruger NI Komplet/Diva/Serum samt Logic egne instrumenter

Hvor ofte benytter i jer af aftertouch med jeres soft synths, og til hvilke lyde/effecter er det særligt brugbart ?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Pads, strygere og swells.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan godt finde på at programmere en patch med aftertouch. Jeg ville ihvertfald ikke undvære muligheden.

Medlemsavatar
mongo
Medlem
Indlæg: 136

Indlæg af mongo »

Cool. Tak for hjælpen

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Bruger aftertouch på rigtig mange ting.. Er fedt til pads og strings men også bare til lead mono lyde istedet for mod wheel.. Fortrække ofte at have vibrato / lfo to pitch på aftertouch men har stort set altid et eller andet sat til aftertouch.. så er klart et must når jeg køber synths / keyboard... Er dog ikke alle aftertouch der er lige gode ligesom ikke alle keyboards er lige rare at spille på generelt, så husk lige at prøv det inden du køber hvis muligt.

Medlemsavatar
mongo
Medlem
Indlæg: 136

Indlæg af mongo »

Jeg var meget interesseret i de nye NI Series A keyboards, da jeg i forvejen ejer NI Komplete.
Desværre har NI Series A keyboard ikke aftertouch. Nu kigger jeg lidt på Alesis VI61.

Nogen erfaringer med dette MEGET billige 61 semi vægtede keyboard ?

https://www.gear4music.dk/da/Keyboards- ... roller/XEH

Nyt svar