Presonus Quantum 4848

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Presonus Quantum 4848

Indlæg af SustainerPlayer »

PreSonus—The Quantum 4848 Audio Interface


Complete digital integration for the analog studio.

Designed for the needs of the recording professional, the Quantum 4848 is the perfect solution to take your analog gear into the digital domain. Equipped with 32 inputs and outputs of DB25 line-level connectivity and pristine digital conversion with 120 dB of dynamic range, the Quantum 4848 allows you to bring vintage and boutique analog gear into your DAW at blazingly fast speed thanks to its near-zero-latency Thunderbolt™ interface.

https://www.presonus.com/products/Quantum-4848

Foreløbig set til en pris i US til omkring 1500 dollar.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ualmindeligt ærgeligt de har valgt at være utroværdige på driver-fronten,... no go,... de har fravalgt mig som kunde ;-)
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg syntes til gengæld de har glemt AVB porten, så man kunne få kabeltræk til scenen minimeret ... men alligevel kunne den sat i insert punkter og ligenende på en analog pult være det eneste outboard man behøvede at tage med på livejobs.

--sd

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Presonus Quantum 4848 Audio Interface Overview with Eric Welch

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

DUBTEMPLE skrev:Ualmindeligt ærgeligt de har valgt at være utroværdige på driver-fronten,... no go,... de har fravalgt mig som kunde ;-)
øh, - hvad mener du med det?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:
DUBTEMPLE skrev:Ualmindeligt ærgeligt de har valgt at være utroværdige på driver-fronten,... no go,... de har fravalgt mig som kunde ;-)
øh, - hvad mener du med det?
Bare det almindeligt kendte, de opdatere stort set ikke deres drivere, og især blandt mac-folket har dette givet problemer specielt for et par år siden husker jeg en eller flere produkter der ikke blev opdateret til nyt OS, det betød så at en rimelig stor gruppe stod med værdiløs hardware selv om det ikke var specielt gammelt.

Ydelsen af deres produkter og drivere er heller ikke kendt for at være topklassr, på windows havde jeg deres VSL22 usb-dims, da jeg skiftede til RME-Babyface kunne jeg halvere min latenzy og køre mere smoth

På den stationære køre jeg med HDSP-kort der er 16 år gamle nu, aldrig noget slinger, og til stadighed nye drivere, det er derfor RME har fået en trofast kunde, og Presonus har mistet en :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: Bare det almindeligt kendte, de opdatere stort set ikke deres drivere, og især blandt mac-folket har dette givet problemer specielt for et par år siden husker jeg en eller flere produkter der ikke blev opdateret til nyt OS, det betød så at en rimelig stor gruppe stod med værdiløs hardware selv om det ikke var specielt gammelt.
Det er nok det her: https://www.presonus.com/products/Audio ... tech-specs

"* Please Note: Starting with OS X 10.11, Apple has restricted kernel level mixing access for third party vendors. This means that the included VSL software will no longer function on Mac operating systems beyond version 10.10. On OS X version 10.11 or higher, AudioBox VSL devices will only operate as low-latency, class-complaint audio interfaces."
DUBTEMPLE skrev: Ydelsen af deres produkter og drivere er heller ikke kendt for at være topklassr, på windows havde jeg deres VSL22 usb-dims, da jeg skiftede til RME-Babyface kunne jeg halvere min latenzy og køre mere smoth
Yep - jeg havde en Studio Live 16.0.2. jeg i en periode brugte som lydkort. Den driver var på ingen måde noget at råbe hurra for. Og jeg skiftede faktisk også til et RME, der havde langt bedre latency og stabilitet end Presonus'en. Og det vel at mærke på samme USB-2 protokol.
DUBTEMPLE skrev:På den stationære køre jeg med HDSP-kort der er 16 år gamle nu, aldrig noget slinger, og til stadighed nye drivere, det er derfor RME har fået en trofast kunde, og Presonus har mistet en :-)
RME er bare klasse.

At jeg alligevel skiftede til Presonus Quantum skyldes bl.a. at der ikke er DSP på kortet, så en evt. "efterladt" driver betyder ikke så meget her. Og at det var det eneste thunderbolt-kort på det tidspunkt (muligvis stadig), der kan daisy-chaines (havde kun en thunderbolt udgang til to enheder). Og at det integrerer sig så godt med Studio One Pro.

Nyt svar