UVI Walker - Footstep Foley Designer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

UVI Walker - Footstep Foley Designer

Indlæg af SustainerPlayer »

UVI Walker - Footstep Foley Designer
https://www.uvi.net/walker

Explore a comprehensive and fully-customizable sound design tool for creating realistic cinema-quality footstep sounds for film, video and post-production.

Walker provides complete sound customization (shoe types, ground surface with texture layers, and clothing materials), smart-automation and exceptional sound quality in a focused and easy-to-use environment.

UVI Walker | Step by Step

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rigtig god idé og godt design. Jeg er ikke rigtig solgt udfra deres eksempler, men det er nok primært fordi der er skruet for højt op iforhold til ambience/alt andet.
Så nu kan man købe sig fattig i software fra Tonsturm, Audioease, UVI m.fl. og lave sin film-lyd helt uden at optage noget selv. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

v2:



Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har optaget/udført og editeret en del foley gennem årene. Sådan nogle pakker er rigtig fine, hvis man ikke selv har mulighed/tid, men det slår aldrig den ægte vare. Tit har du brug for fødder der skraber hen over grus på præcis den måde, det sker i billedet. Der er så mange små variabler at det er umuligt at få til at hænge sammen med nogle samples. Det er lidt en kunstart i sig selv. (noget helt andet er så, at det tit bliver skruet så lavt ned i mix at det sjældent kan høres). Men til professionel foley til film (ikke til computerspil), ville jeg ikke bruge sådan nogle pakker.

Bare lige min mening:)

Nyt svar