Steven Slate Drums 5 (SSD5)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Steven Slate Drums 5 (SSD5)

Indlæg af SustainerPlayer »

Introducing Steven Slate Drums 5 (SSD5) Now Available!


http://www.stevenslatedrums.com/SSD5
Steven Slate's drum samples have been a staple of popular music ever since the early 2000's.

And now we are pleased to announce the newest evolution of the Steven Slate Drums virtual instrument, SSD5.

SSD5 has been built from the ground up with an entirely new user interface that makes it so easy to use, you don't even have to read the manual.

But most importantly, SSD has always focused on drum sound, and SSD5 delivers. It includes a new physically modeled drum playback algorithm that recreates the precise sound of a real drummer hitting a drum. The result are drum tones that will convince even though the most experienced engineers that this is a real studio drum recording.

SSD5 includes the new Deluxe 2 series of drums, which have over double the velocity and multisample layers as any drums previously.

SSD5 also has the largest variety of drum kits out of any virtual drum software. There are pre-processed kits, raw kits, jazz kits, rock kits, metal kits, indie kits, vintage kits, and even kits that are modeled after famous bands like the classic "Old Zep" kit.

In total there are 138 drum kit presets, with 84 kicks, 77 snares, 58 toms, 11 hi-hats, 14 crashes, 6 rides, 4 splashes 3 chinas, 1 clap, 1 tambourine, 1 cowbell

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har foreløbigt installeret den gratis version (fuld funktionalitet men meget begrænset antal samples). Det lyder sgu godt og meget naturligt. Jeg må indrømme, jeg er meget fristet af at springe på den fulde pakke.

Er der ikke noget med, man kan bruge det samme plugin til at sende drum samples? Det kunne jeg ikke lige gennemskue, hvordan man gjorde. EDIT: Scratch that - der skal man åbenbart have Trigger 2 i stedet.
Senest rettet af Smittefar tirs 6. nov 2018 23:44, rettet i alt 1 gang.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Er der ikke noget med, man kan bruge det samme plugin til at sende drum samples? Det kunne jeg ikke lige gennemskue, hvordan man gjorde.
Er det ikke deres Trigger plugin du tænker på her?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jo
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nogen, der har leget med det? Jeg har leget lidt med demoen, men jeg har ærlig talt ikke haft tid til at dykke så meget ned i det

Her er en demo fra min yndlings demo-guitarist (Det er altid betryggende for mig, når andre guitarister kan finde ud af at bruge et produkt)



(Jeg har ikke selv nået at se demoen endnu - Der er alt for få timer i døgnet for tiden)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har set demoen, syntes det virker skrabet og datet, ligner nærmest et gammelt W95 program eller noget til Atari, ingen sample-import tilsyneladende, ingen fyldestgørende info på deres side vedr detaljer, ledte derefter forgæves efter en manual til download siden de åbenbart ikke vil fortælle mig noget om programmet, igen forgæves,..

Lydende er få

Nu spørger jeg mig selv hvad de egentlig har tænkt sig :-)

Virker helt til grin nu med Superior 3 ,... samt BFD3 der nærmest foræres væk
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Altså det koster jo det samme som BFD3s 'foræringspris'.

Jo, du kan importere samples som du lyster. Jeg ved ikke hvilken info du ellers søger, men der er nu rimeligt meget tilgængelig - inklusiv en gratis version du kan installere og prøve.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Næppe, men lad det nu ligge, fandt lige den yderst tynde manual på kun 20 sider, kun ved at tage google til hjælp, og ganske som forventet ikke hvad jeg søgte

Jeg stiger af tråden herfra, tjav
/Dub

Nyt svar