Lille lydkort til Macbook

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Reuter
Medlem
Indlæg: 70
Sted: København

Lille lydkort til Macbook

Indlæg af Reuter »

Jeg skal dj'e med min nye Macbook i weekenden (hvor jeg kører Traktor). Normalt laver jeg lyd på en pc, så jeg mangler et lille lydkort, der kan bruges til en Macbook med USB 3 (eller er det Thunderbolt? Jeg er ærligt talt lidt i tvivl om, hvad forskellen er).

Jeg har en adapter (Dell DA200), der kan lave Thunderbolt/USB C om til USB 3 m.v., og mit spørgsmål er, om der er nogle problemer med at købe et lydkort og tilslutte det til adapterens USB, eller om jeg skal købe et lydkort, der kan tilsluttes direkte i USB C på computeren (de er dyre).

Og er der nogen, der kan anbefale et helt lille og simpelt lydkort til Mac?

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg gætter på at du bare skal bruge 2 kanaler? Jeg bruger det her til at insert'e plugins på en analog pult, og hvis jeg passer på med hvilke plugins jeg bruger kan jeg holde latency'en nede på 4 ms:

https://www.thomann.de/dk/art_usb_dual_pre.htm

...der skal ikke installeres nogen driver software, når det er en mac!

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Jeg har lige erhvervet mig det her, som jeg er rigtig glad for. Det er småt og kompakt og har ingen indgange. Kun udgange.

https://m.thomann.de/dk/esi_gigaport_hd ... 1541743479

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Yo Reuter

Hvis du kører Traktor, har du så ikke et traktor lydkort i din mixer, eller i form af en lille boks der "oversætter" tidskoden til den musik fil der ligger på din MAC?

Nu kører jeg selv Serato, men princippet er det samme. Den lille boks hvori du indsætter stikket fra dine pladespillere/CDJ fungerer faktisk som et lydkort. Den spytter lyd ind i din mikser, hvori der er et output. Jeg har aldrig brugt et dedikeret lydkort til dj jobs.

Eller misforstår jeg noget her?

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg tænker der er tale om Traktor "in the box" og ikke Traktor Scratch.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Reuter
Medlem
Indlæg: 70
Sted: København

Indlæg af Reuter »

Jeg endte med at gå efter at bruge mit "hjemmelydkort", Audient iD22. Problemet er bare, at jeg ikke kan få lyd igennem fra Macbook'en (som genkender Audient, efter jeg har downloadet softwaren fra deres hjemmeside), selvom jeg router udgangene i Traktor.

Er der nogen, der ved, om det kan have noget at gøre med, at Audients driver er for gammel til min Macbook (Mojave 10.14.1), eller om der er noget, jeg gør forkert?

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Har du været inde i ID mixeren?

Medlemsavatar
Reuter
Medlem
Indlæg: 70
Sted: København

Indlæg af Reuter »

Ja. Alt ser fint ud, men der er ikke noget signal derinde.


Medlemsavatar
Reuter
Medlem
Indlæg: 70
Sted: København

Indlæg af Reuter »

Det var også min konklusion. Jeg må bruge en hardware-mixer så.

Men tak for hjælpen!

Nyt svar