LØST: Mainstage3 og ReWire problem

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

LØST: Mainstage3 og ReWire problem

Indlæg af Graceville »

Havde et lille problem jeg lige fandt et workaround til. Det er ikke første gang jeg har løst noget mens jeg har skrevet spørgsmålet. Nu er jeg igang og der kan være en lille sandsynlighed for, at andre støder ind i et lignende problem. Nu var jeg osse igang, så hvorfor ikke gøre opslaget færdigt.

Crash-meddelelse:
"Mainstage 3 sluttede uventet under brug af Finale ReWire Device-tilbehøret"

Mainstage er på en eller anden måde blevet ReWire host for programmet Finale25. Det er ellers kun i Logic jeg har brugt ReWire. Funktionen gør hovedsageligt det, at Logic's og Finales playhead, takter og slag følges ad. Det gør så osse, at Mainstage crasher under opstart så man ikke kan komme ind og ændre noget.

1) åbn Logic x og via Preferences -> audio, sæt til Live Mode (Rewire and Internal) eller Playback Mode.
2) genstart for en god ordens skyld LX, men Logic skal være åben inden du åbner Mainstage3. Formålet er, at nu er Logic X ReWireHost.
3) Åbn Mainstage3. MS gør opmærksom på, at der nu er en anden host til ReWire. I MS, gå ind i preferences -> audio -> advanced settings og toogle ReWire host support til off.

/det var så lidt
Morten.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar