Varispeed

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
felixsilveira
Medlem
Indlæg: 3
Sted: københavn

Varispeed

Indlæg af felixsilveira »

Hej

Fik et beat ind på en mp3fil, jeg syntes det var for langsomt så jeg satte det 10bpm op ved hjælp af varispeed og det fungerede super, så jeg indspillede vokaler over det.
Nu vil jeg så gerne exportere alle filerne ud hver for sig, fordi jeg skal sende sangen til mix, men når jeg exportere filerne kommer de stadig ud i det gamle tempo? håber i kan hjælpe med en løsning. (Bruger Logic pro x nyeste version)

vh Felix

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hej Felix og velkommen til,

Har flyttet din tråd væk fra Blogs og ind i Computer & Software :)

Vh Thomas
skriver noder

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

Bounce til et nyt spor. Så vil varispeed "hænge fast"..

Default avatar
felixsilveira
Medlem
Indlæg: 3
Sted: københavn

Indlæg af felixsilveira »

Kan du være mere detaljeret i fremgangsmåden? :)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

https://support.apple.com/kb/PH13231?lo ... cale=en_US

Dvs. solo sporet, og tryk Command+B. Eksporter sporet/sporene til 24 bit WAV.

Default avatar
felixsilveira
Medlem
Indlæg: 3
Sted: københavn

Indlæg af felixsilveira »

Det lykkes stadig ikke for mig, har prøvet at bounce in place til nye tracks i projektet, men når jeg exportere de nye tracks, så kommer filerne stadig ud i det gamle tempo før jeg brugte varispeed.

Det eneste der virker, er når jeg trykker command+b og bouncer filerne individuelt, en efter en. Men det tager jo sindssygt langtid og så hænger filerne vel heller ikke sammen på samme måde, som når man bruger "export all tracks as audio files" og skal hive filerne ind i et nyt projekt som mixer?

Vil altså rigtig gerne have de her filer ud individuelt i det nye tempo, så jeg kan sende til mix :)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du skal bounce som beskrevet hvis du bruger varispeed.

Hvis du bouncer med samme start/end så hænger filerne fint sammen, jo.

Næste gang så overvej time stretch eller flex time i stedet for varispeed. Så undgår du denne lidt besværlige metode.

Nyt svar