Mac: flere bruger-konti

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Mac: flere bruger-konti

Indlæg af Graceville »

Under løsningen af et software problem, fik jeg øjnene op for en ekstra bruger konto. Det er self smart hvis konen, kæresten eller naboens datter osse bruger computeren.

Men kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer, hvis nogen bruger det. Fordele og ulemper. Man kunne jo tænke sig, at det var meget smart, hvis man vidste man tjekkede facebook lige så tit som artige billister tjekker bakspejlet og så have en bruger-konto uden browser man kunne logge ind på.
Andre fordele/ulemper? Hit me.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er smart. Opsætning, spaces, bookmarks ... osv er personligt - og efterladt som man bruger det.

Og hvis de andre har deres eget Apple-ID.

Og så er det smart at have et seperat musik-login, hvor der ikke kommer iMessages og alt muligt gøgl og forstyrrer, Wifi er deaktiveret osv, når man er i zonen.

Ulemper? ... Det tror jeg ikke ...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ulemper: lad være med at slå børnesikring til. Der er/var en syg bug, der gjorde at jeg måtte reformatere min laptop.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fedest, ser rigtig gode muligheder med det.

og tak for advarslen med børnesikring. Ville måske have brugt den til at spærre mig selv fra wi-fi mens jeg arbejder. Har en vane med at høre talk-radio mens jeg spiller guitar, det kan gå an en gang imellem, men går ofte på FB.

Og det er jo det FB og lignende vil have, små skud af dopamin når man er der, mod en større afhængighed. Spild af tid for mig.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Vi har hver vores konto på computeren, og jeg HADER DET!!!!
Disclaimer: Det er en low level macbook air med 4GB ram
Når jeg har Logic, Chrome og Lightroom osv kørende, og hun så skifter konto til hendes, så bruger hun den til det hun skal, browser og mail osv. Nu skal jeg så bruge den igen, skifter konto igen, og nu kører hendes ting stadig, så der er ikke ret mange resourcer ledig. Så skal du kører med flere konti, så træn folk i at logge af, desværre koster det lidt tid når man så skal logge på igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ah, det er self. en vigtig detalje. Det jeg hovedsageligt skal bruge den til er, at undgå at gå på nettet og alt muligt og være 'in the zone' som SustainPlayer siger – pænt flugtet af Mikail Ch... Mi... Micjal Skis..., oh f*ck, Mihaly Csikszentmihalyi's teorier om flow i arbejds- og læringssituationer.

Vil være opmærksom på det. Logic kan dog eks. ikke køre på begge konti og det er det tungeste program jeg har, så det giver sig selv at det skal lukkes på den anden konto først.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar