Sjældne U-he tilbud hos NI

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det er nogle ret gode tilbud. Overvejede Repro pakken et kort sekund, men de mangler ikke ligefrem i arsenalet her.. :) Bazille er min absolutte Go To synth. Urs og hans team laver gode ting.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det kan godt være det kammufleres som et tilbud. Men jeg er ikke tilhænger af alle disse "We've teamed up with...". NI og Arturia har også kørt nogle fælles ting med service center, update check osv... Jeg tror vi forbrugere fik mere for pengene, hvis de blev ved med at være "uvenner" og konkurrenter fremfor kolleger...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror primært NI's "samarbejde" med andre firmaer er fordi de andre ser nytten af at tilføje NKS support. Har ikke sat mig ind i hvad man får ud af det, men dem der tilføjer det til deres produkter vil meget gerne skilte med det..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Anyways - Uhe's ting lyder virkelig world class.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:Jeg tror primært NI's "samarbejde" med andre firmaer er fordi de andre ser nytten af at tilføje NKS support. Har ikke sat mig ind i hvad man får ud af det, men dem der tilføjer det til deres produkter vil meget gerne skilte med det..
NKS er "bare" pre-indstillet opsætning af VST til knapper på NI's controllers

....controllermap, var ordet jeg ledte efter :doh:

NKS = Controller map til NI's hardware produkter (og Maschine)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

To samtidige standarder er selvfølgelig ødelæggende og tumpet

Når det er sagt så har både NKS og VIP jo smidt gode tilbud og bundles af sig for at vinde krigen

Spørgsmålet er selvfølgelig om nogen af standarderne er fleksible nok til den enkelte brugers setup i sidste ende

Jeg frygter det modsatte

VIP syntes mere open-ended med integreret VST host-løsning, ideal til stand-alones med blandet indhold

VIP-softwaren fra AKAI kan bruges uden dedikeret hardware ligeledes

NKS er vel mere født som en ultimativ styring af de meget udbredte NI-produkter

Jeg kan ikke bestemmer mig, eller klappe i mine små hænder over nogen af delene

Men et tilbud er et tilbud ;-)
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

DUBTEMPLE skrev:VIP syntes mere open-ended med integreret VST host-løsning, ideal til stand-alones med blandet indhold

VIP-softwaren fra AKAI kan bruges uden dedikeret hardware ligeledes
Ja, når det virker. VIP er noget af det mest buggy jeg har oplevet. Købte en Akai Advance da den kom, og det tog TO ÅR før det tilnærmelsesvis gjorde hvad producenten lovede. De mange tråde på både Akais forum og KVR vidner derom. At købe en Advance var en af de dyreste fejltagelser jeg har lavet :roll:
Men VIP har nogle ret gode aftaler med AIR....ingen tvivl om det :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev:
DUBTEMPLE skrev:VIP syntes mere open-ended med integreret VST host-løsning, ideal til stand-alones med blandet indhold

VIP-softwaren fra AKAI kan bruges uden dedikeret hardware ligeledes
Ja, når det virker. VIP er noget af det mest buggy jeg har oplevet. Købte en Akai Advance da den kom, og det tog TO ÅR før det tilnærmelsesvis gjorde hvad producenten lovede. De mange tråde på både Akais forum og KVR vidner derom. At købe en Advance var en af de dyreste fejltagelser jeg har lavet :roll:
Men VIP har nogle ret gode aftaler med AIR....ingen tvivl om det :)
Har ellers lige købt en løs VIP-3 på tilbud, som host og organisering på en vst stand-alone pc

Har ingen kontrollere med "tilknytning" til hverken VIP el. NKS

(Novation Impulse 61 og diverse BCR / BCF2000)

Er seneste VIP-3 stadig så befængt så det bør frarådes at bruge tid på den, i min situation ?

(mener Fabian bruger VIP)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sidder faktisk og arbejder med et track, hvor jeg brugte den oprindelige version af Repro. Den har jeg så erstattet med "den nye" version.

Dejlige prutte/sprutte synth :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

De gamle alpha og beta-versioner er i øvrigt en del af installerpakken stadig. Nice touch.
Skærmbillede 2019-02-07 kl. 22.09.21.png
Skærmbillede 2019-02-07 kl. 22.09.21.png (1.5 MiB) Vist 436 gange
Bazille er i øvrigt en af de få synths tilbage på min "ønskeliste". Håber der kommer noget revolverrabat på et tidspunkt! :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I forbindelse med den her tilbuds-kampagne har NI interviewet Urs. Har ikke fået læst det endnu, men han plejer at være interessant.
https://blog.native-instruments.com/u-h ... f-awesome/

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

DUBTEMPLE skrev:
K-Bee skrev:
DUBTEMPLE skrev:VIP syntes mere open-ended med integreret VST host-løsning, ideal til stand-alones med blandet indhold

VIP-softwaren fra AKAI kan bruges uden dedikeret hardware ligeledes
Ja, når det virker. VIP er noget af det mest buggy jeg har oplevet. Købte en Akai Advance da den kom, og det tog TO ÅR før det tilnærmelsesvis gjorde hvad producenten lovede. De mange tråde på både Akais forum og KVR vidner derom. At købe en Advance var en af de dyreste fejltagelser jeg har lavet :roll:
Men VIP har nogle ret gode aftaler med AIR....ingen tvivl om det :)
Har ellers lige købt en løs VIP-3 på tilbud, som host og organisering på en vst stand-alone pc

Har ingen kontrollere med "tilknytning" til hverken VIP el. NKS

(Novation Impulse 61 og diverse BCR / BCF2000)

Er seneste VIP-3 stadig så befængt så det bør frarådes at bruge tid på den, i min situation ?

(mener Fabian bruger VIP)
Sent svar, sorry :roll:

Jeg bruger ikke VIP mere, ej heller Akai Advance. Jeg troede det ville hjælpe mig i mit workflow men måtte erkende at det gjorde det modsatte. Tingene tog alt for lang tid og med det buggy software brugte man evigheder på alt hvad der ikke havde med musik at gøre. Af samme grunde bruger jeg ikke VIP længere og ingen længe sætter jeg min Advance til salg (som i sig selv i øvrigt er en glimrende midi-controller). Jeg ved derfor intet om VIP 3, men man må da håbe at det er blevet bedre.
I en live situation ville jeg få særdeles dårlige nerver af det! :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

K-Bee skrev:
DUBTEMPLE skrev:
K-Bee skrev:
Ja, når det virker. VIP er noget af det mest buggy jeg har oplevet. Købte en Akai Advance da den kom, og det tog TO ÅR før det tilnærmelsesvis gjorde hvad producenten lovede. De mange tråde på både Akais forum og KVR vidner derom. At købe en Advance var en af de dyreste fejltagelser jeg har lavet :roll:
Men VIP har nogle ret gode aftaler med AIR....ingen tvivl om det :)
Har ellers lige købt en løs VIP-3 på tilbud, som host og organisering på en vst stand-alone pc

Har ingen kontrollere med "tilknytning" til hverken VIP el. NKS

(Novation Impulse 61 og diverse BCR / BCF2000)

Er seneste VIP-3 stadig så befængt så det bør frarådes at bruge tid på den, i min situation ?

(mener Fabian bruger VIP)
Sent svar, sorry :roll:

Jeg bruger ikke VIP mere, ej heller Akai Advance. Jeg troede det ville hjælpe mig i mit workflow men måtte erkende at det gjorde det modsatte. Tingene tog alt for lang tid og med det buggy software brugte man evigheder på alt hvad der ikke havde med musik at gøre. Af samme grunde bruger jeg ikke VIP længere og ingen længe sætter jeg min Advance til salg (som i sig selv i øvrigt er en glimrende midi-controller). Jeg ved derfor intet om VIP 3, men man må da håbe at det er blevet bedre.
I en live situation ville jeg få særdeles dårlige nerver af det! :lol:
No problem, kun et sundhedstegn du hænger mindre ud end jeg gør :-) :-)

Tak for svar, ved dårligt om jeg gider installere det

Bruger nok bare Reaper, så langt som det rækker, og dropper alt det fancy gylle der kun sutter min tid bort :-)

Lex-VIP bliver så at droppe den slags tilbud eftertids

U-he tingene bliver heller ikke købt, selv til halv pris er de pebrede, og der er for mange synths i mit arsenal forlængst
/Dub

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg synes du du skal prøve at installere det, når du nu har købt det :wink: - hvem ved...det kan være du synes det er en gave fra oven og verdens ottende vidunder :lol: : I så fald ville du nok være den første af slagsen! :lol:

(hopper heller ikke på U-he, selvom deres ting er fede. Har alt for meget allerede.)

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Hoppede også på det selvom jeg bestemt heller ikke jeg brug for mere....jeg har brug for hjælp. :(

Man må sige at de lyder godt, men de er godt nok også tunge at trække for min stakkels Mac.

Nyt svar