Logic pro x midi

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Logic pro x midi

Indlæg af Jensfrøsig »

Hej lydmaskinen.
Jeg har et problem med at afvikle min midifile i Logic pro x. Vil gerne når jeg afvikler filen i Logic skal den hente lydene i min tyros 2.. Håber nogen kan hjælp.. Mvh. Jens.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du burde kunne trigge lydene i dit keyboard via midi i logic. Du skal sætte et midi kabel i midi out fra computeren/lydkortet til midi in på keyboardet.

Men det vil kun spille ud af dine højttalere på keyboardet.

Med mindre Tyros har det sådan at du kan downloade lyde til computeren og arbejde derfra, så bliver det ikke afviklet i computeren.

Ellers kan du osse have jackkabler fra keyboardet til lydkortet, samtidig med førnævnte midi-kabel. Lidt risiko for sjov strømsløjfeproblemer, men det burde virke.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

Ok. Men skal jeg ik ind og sætte logic op til det.. Humm. Jeg er nybegynder. Haha..

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du skal ihvertfald lave et instrument, så du har et piano roll at arbejde i. Har brugt det en enkelt gang men kan ikke huske, om man skal gøre noget derudover.

Er lydene i Logic ikke sjovere at bruge?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Du skal have tilsluttet dit keyboard via MIDI (fra dit midi-interface midi-ud til dit keyboard midi-in), og så have tilsluttet keyboarded fra lyd-udgangen til lyd-indgangen på dit lydkort. Derefter vælger du "External Instrument" i Logic, vælger den korrekte midi- og audio- port, og så skulle det spille :)

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

Humm. jeg syntes sku ik rigtig det køre for mig.. HAHA.. der skulle vel ik være en eller ander der var frisk på en teamViewer eller et tlf opkald. griner..

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hvordan har du MIDI tilsluttet din computer? Via lydkort, eller et decideret interface?

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

Det køre via midi fra keyboard til min focusrite 6i6 og fra den køre jeg videre med USB til Imac

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

jeg kan godt afvikle midifile i logic men det lyder bare vil mærkelig fordi den ikke bruger de rigtige lyde som skal komme fra tros

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Dumt spørgsmål - men du ved godt, at lydene fra dit keyboard ikke "bare lige" spiller inde i Logic. Der er jo ikke tale om en virtuel synth.

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

jamen man må da kunne trække lydene fra mit keyboard under afspilning lige som hvis man havde 5 forskellige lydmoduler og tromme maskine.. eller er det mig der tager helt fejl.. griner..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jensfrøsig skrev:jamen man må da kunne trække lydene fra mit keyboard under afspilning lige som hvis man havde 5 forskellige lydmoduler og tromme maskine.. eller er det mig der tager helt fejl.. griner..
Lydene spiller fra dit keyboard. Dit keyboards lydudgang skal være tilsluttet lydkortets indgange (med audio kabler) - og de skal være valgt i din DAW.

MIDI er kun signaler om hvilke "tangenter" der bliver spillet - MIDI er ikke lyd.

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

Åhh. Måske det gav mening for mig. Griner. Hva er det der DAW du snakker om så.?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jensfrøsig skrev:Åhh. Måske det gav mening for mig. Griner. Hva er det der DAW du snakker om så.?
DAW = digital audio workstation = i dette tilfælde dit Logic-program.

Default avatar
Jensfrøsig
Medlem
Indlæg: 8

Indlæg af Jensfrøsig »

Ja ok.. Jeg må lige kigge på det.. Ellers vender jeg tilbage.. Haha..

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Så jeg var tæt på:). Du skal have inputs i dit lydkort eller samle det hele i en mixer for at kunne høre al audio på samme tid.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

som nævnt 5 gange i denne tråd :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Alle gode gange 5.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nyt svar