Polyverse Comet Reverb

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Polyverse Comet Reverb

Indlæg af Christoffer I. N. »

Produktside:
https://polyversemusic.com/products/comet/

Link til manual:
https://polyversemusic.com/downloads/Co ... pdf?x75262


Jeg har modtaget en rabatkode grundet jeg har købt ved dem før, så har man deres plugins kan man nok tjekke mailen for en rabatkode.
Pris med rabatkode 79$
pris under intro/beta 99$
normalpris 149$

Ligner ikke at de har Infected med på den her..



Billede



Videoerne fra produktsiden:









Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmm... Altså den lyder jo fint nok.
Nu hvor de har lavet de plugins med vellydende pitch og formant muligheder før, så burde de da ha' proppet noget lignende ind i den her verb.
Iforhold til deres andre plugins er den IMHO for dyr.
Den der glide ting, de er helt oppe at ringe over det, og vil gerne vise det frem så meget som muligt. Det lyder som en gimmick og er ikke en "effekt" jeg ville gide. De kunne nok godt ha' afset 20 sekunder til at vise en længere glide, som forhåbentligt er mere subtil end det pitch effekt den normalt giver.
Fedt med fuld MIDI learn.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er kommet lidt flere midi features til, og det virker som om de ret snart er klar med fuld release, og dermed også fuld pris. Jeg har lyttet lidt mere på den, og er blevet mere lun på lyden. Det der glide trick er jeg stadig ikke fan af, men det kan være at det er fedt med mere subtile skift.


Nogen herinde der har prøvet demoen eller har købt?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er eksempel på hvordan deres "CV over Sidechain" virker med CV fra gatekeeper, og CV learn/kontrol i Comet. Skal klart ha' prøvet af om det virker med ekstern sidechain input i Trash 2 og Pro-C 2.




Det åbner op for nogle ret sjove muligheder fremadrettet, hvis de laver filtre, distortions, ja hvad som helst sådan set. Bare implementér CV kontrol featuren i I Wish og Manipulator...
:banan:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Her er eksempel på hvordan deres "CV over Sidechain" virker med CV fra gatekeeper, og CV learn/kontrol i Comet. Skal klart ha' prøvet af om det virker med ekstern sidechain input i Trash 2 og Pro-C 2.
Testet her til aften. Virker perfekt. Mega fed mulighed at ha'.

Dog går jeg ud fra, at det er så tæt på DC som det nærmest kan blive, så sørg for at output fra Gatekeeper ikke kommer ud igennem højttalerne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Beta version 0.9.9, så kommer de nok ikke tættere på udgivelse..

We are excited to release Comet version 0.9.9! As always, all beta license owners get upgraded to this and all future builds of Comet for free.
In addition to the standard bug fixes, we have even more new features to share with you. Thank you for your continued support and feedback. We’re grateful to all of you for helping us make Comet the best reverb it can possibly be.

What's New:
* Power button (i.e. bypass switch)
* Added an automation parameter to stop reverb tail
* Added a button to disable MIDI control
* G#1 Stops reverb tail with MIDI Control on
* Easy copy presets from imported banksFixes:
* compatibility with more hosts
* minor stability issues

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kom lige i tanke om den. Stadig mulig at købe til Beta pris.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er version 1.0 landet. I den anledning har de 30% rabat på alt til d. 8. Juli. Dvs. stadig samme intropris.


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er mine 3 første tests med Comet, opatget direkte i Cubase og rå filer. Spol i dem som I vil.
1. er noget pad-lignende med en hurtig FM patch i Bazille, med noget pitch shift og ekstra verb fra Ultrareverb. Comet laver ikke nogen "stor/lang" reverb her.
2. er Aes Dana Aethers trommer processeret med gate i iZotope Trash 2, D16 Godfazor, Decimort 2, Comet, Fabfilter Pro-C 2, UAD DBX, tweaker div. parametre.
3. er samme patch som 2, men Dry/Wet Mix, Size og Decay midi styret fra hver deres S&H fra Reaktor Blocks. Glide i Comet er sat til 1/16.

EDIT: Ingen lyt på 16 dage, de er fjernet igen.

Dejligt at den reagerer så snappy på midi-styringen.


Det var en sjov og god opdagelse, at den reagerer som den gør med lav diffusion. Der er umiddelbart rigtig mange sweetspots at finde, givet at man er åben for eksperimenter, og ikke bare vil ha' en rumklang. Dens store lange pad-klange tror jeg ikke jeg får brugt så ofte, lyder som noget der hurtigt vil kede mig, men det kan være det er godt til et enkelt element hist og her.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Fangede den lige igår til 29 dollars:-)
Så skal der experimenteres til den store guld medalje.....når jeg får tid:-(
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar