Studio One - generel tråd

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Studio One - generel tråd

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev:Gratis E-bass for S1

https://www.e-instruments.com/ebass-promo/
Det er sikkert false negatives. Men jeg får nogle sikkerhedsadvarsler på det site.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev:Gratis E-bass for S1

https://www.e-instruments.com/ebass-promo/
Det er sikkert false negatives. Men jeg får nogle sikkerhedsadvarsler på det site.
Jeg fik også noget underligt; og nu findes den slet ikke....

Edit: Nu er den oppe og alt virker...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Er det korrekt at man kan opgradere til version 4.x for kun 999 kr ?
Jeg har 2.6, og mit Uphoria UMC 404 HD virker ikke (ASIO not active)

Det er driveren til win7, den har aldrig virket..
Derfor overvejer jeg også Ableton, som jeg vil prøve.. Jeg går til win10 i januar 2020, eller når mit nuværende album er færdigt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SIDwave skrev:Er det korrekt at man kan opgradere til version 4.x for kun 999 kr ?
Hvis du har en producer eller professionel version, så koster det kun 874,-

https://shop.presonus.com/Studio-One-4- ... l-versions


Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Jeg købte mit her for et år siden for $110.

https://www.ebay.com/itm/PreSonus-STUDI ... 1438.l2649

Er pt. på $99 og man kan endda prøve lykken med "make an offer" (bare realistisk, start med $90... og måske ender det på $95... :-) )

SIDwave skrev:Er det korrekt at man kan opgradere til version 4.x for kun 999 kr ?
Jeg har 2.6, og mit Uphoria UMC 404 HD virker ikke (ASIO not active)

Det er driveren til win7, den har aldrig virket..
Derfor overvejer jeg også Ableton, som jeg vil prøve.. Jeg går til win10 i januar 2020, eller når mit nuværende album er færdigt.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Kanon! tak Sustain!!

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 819
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

... og Grand Total $84.15 ved checkout når du er logged ind hos https://www.jrrshop.com/presonus-studio ... al-upgrade

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Zouki skrev:... og Grand Total $84.15 ved checkout når du er logged ind hos https://www.jrrshop.com/presonus-studio ... al-upgrade
:thumbup:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ud over ingen bøvl, har det heldigvis altid været økonomisk overkommeligt at holde S1 up to date, og aldrig ET eneste problem med disse updates :-)

(en af grundende til at Cubase mistede en bruger her)
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente
Slet ikke enig. Der er en meget kompetent samling plugs med til Studio One Pro.

Har jeg ikke købt andet? Jo da - men jeg var også faldet i den gryde længe før jeg skiftede til Studio One :-D

Men ret beset kan man sagtens lave en produktion kun med deres egne plugs.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

donnievandango skrev:Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente
Jeg kunne forstå hvis det var Reaper du syntes var lidt fattigt,.. men hvad er problemt i S1 set med rimelighed ?

Er måske ikke proppet med bras og amputerede SE, LE, og trail-versioner af alt muligt obskurt, som skal opgraderes, for måske at blive noget værd

Det der ER gir mening, og rækker,... fin EQ f.eks. ,... der er IKKE brug for at købe en Waves F6 el.lign

Samlingen af "bread and butter" instrumenter er fænomenal og fin ,.. får Sampletank til at visne bort i skam ,..


Vil du trinnet op på basis-tingene så hedder det vel Fabfilter eller lign. Men det gælder garanteret også set i forhold til Logic, eller Whatever,..
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Anyways. Der er en 30-dages demo af pro versionen: https://www.presonus.com/products/Studi ... studio-one

Så det er jo bare at teste løs.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ud over en god EQ, så skulle "Multiband Dynamics" være rigtig fin efter sigende, for dem der i det hele taget kan styre sådan et bæst
/Dub

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Altså jeg har faktisk købt S1, til mit lille hjemmesetup, men jeg har endnu ikke lavet en færdig produktion, men jeg har testet lidt:)

Og jeg synes ikke at S1 har problemer, tværtimod er jeg begyndt at synes at det er virkeligt godt:) Jeg kunne bare godt lide ved Logic at de har virkelig mange typer af compressorer og EQs man kan vælge imellem, hvorimod at S1 har en (som virker super) imens deres fatchannel koster penge. Derfor tænker jeg bare på om I bruger penge på at købe plugs (ikke synths)?

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

donnievandango skrev:Hurtigt spørgsmål:

Når man køber hele pakken (pro versionen), hvor meget køber i så ved siden af? Her tænker ikke på synths, men mere på comps, eq og andre plugs.

Jeg tænker at i Logic følger der en masse fede ting med, men det ser lidt ud som om at i S1 er der ikke så meget at hente
Til Studio One 3, fulgte der utroligt mange loops med Bas, trommer guitar Keyboards.
Jeg havde faktisk 30gb at installere ved siden af programmet. Og der det utal af effekter som Studio One kommer med , ikke inkluderet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:... fatchannel koster penge.
Hvilken version har du? Det er rigtigt at Fatchannel addons koster ekstra. Men Fatchannel er da med i Pro med 3 comps og 3 eqs?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SustainerPlayer skrev:
donnievandango skrev:... fatchannel koster penge.
Hvilken version har du? Det er rigtigt at Fatchannel addons koster ekstra. Men Fatchannel er da med i Pro med 2 comps og 2 eqs?

Ok, dang det er Pro jeg har købt, men jeg synes umiddelbart kun jeg kan finde den "almindelige/basic" comp og EQ. Jeg prøver lige at give det et skud igen:)

Så jeg kan konkludere at I ikke køber noget synderlig, udover det som der er nice to have, som f.eks. Waves (ironi kan forekomme), Ozone eller Fabfilter :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:
Ok, dang det er Pro jeg har købt, men jeg synes umiddelbart kun jeg kan finde den "almindelige/basic" comp og EQ. Jeg prøver lige at give det et skud igen:)

Så jeg kan konkludere at I ikke køber noget synderlig, udover det som der er nice to have, som f.eks. Waves (ironi kan forekomme), Ozone eller Fabfilter :-D
Skærmbillede 2019-11-12 kl. 12.43.20.png
Skærmbillede 2019-11-12 kl. 12.43.20.png (752.66 KiB) Vist 723 gange
Du vælger de forskellige comps og EQ's i dropdownmenuen foroven.

Mht. at købe andet - så som sagt - jeg er faldet i gryden for længe siden.

Men hvis jeg startede fra scratch - med den viden jeg har nu, så ville jeg begrænse mig betydeligt mht. plugin-indkøb.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

SustainerPlayer skrev:
donnievandango skrev:
Ok, dang det er Pro jeg har købt, men jeg synes umiddelbart kun jeg kan finde den "almindelige/basic" comp og EQ. Jeg prøver lige at give det et skud igen:)

Så jeg kan konkludere at I ikke køber noget synderlig, udover det som der er nice to have, som f.eks. Waves (ironi kan forekomme), Ozone eller Fabfilter :-D
Skærmbillede 2019-11-12 kl. 12.43.20.png
Du vælger de forskellige comps og EQ's i dropdownmenuen foroven.

Mht. at købe andet - så som sagt - jeg er faldet i gryden for længe siden.

Men hvis jeg startede fra scratch - med den viden jeg har nu, så ville jeg begrænse mig betydeligt mht. plugin-indkøb.
Aj hvor du god, tusinde tak :-D

Ang. plugs, ja så er jeg lidt af den overbevisning at dem som følger med Logic er nok til langt det meste - derfor mit spørgsmål ang. S1, jeg vil gerne se hvor langt jeg kan komme med gode stock plugs:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

donnievandango skrev:
Aj hvor du god, tusinde tak :-D

Ang. plugs, ja så er jeg lidt af den overbevisning at dem som følger med Logic er nok til langt det meste - derfor mit spørgsmål ang. S1, jeg vil gerne se hvor langt jeg kan komme med gode stock plugs:)
Detvarsålidt.

Et godt tip er også at benytte S1's plugin routing muligheder. På den måde kan man ofte bygge en plugin-kæde, der emulerer et eller andet fancy plugin, man har forelsket sig i.
Skærmbillede 2019-11-12 kl. 12.58.56.png
Skærmbillede 2019-11-12 kl. 12.58.56.png (97.92 KiB) Vist 716 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I øvrigt ligger der en masse gode tuts og tips/tricks hos f.eks Studio One Expert: https://www.youtube.com/channel/UCK0pIT ... x6ttyaXUXA

Og Joe Gilder har også en del i denne playliste:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dejligt at en broder der vakler i troen kan finde hjælp og lindring her i tråden ,... var bange for at han helt havde forhærdet sit hjerte :-)

Yep, masser af opbyggelig S1-undervisning er tilgængelig

Deres eget forum er vist også meget hjælpsomt, måske især hvis man sammenligner med Steinbergs ghosttown :-)
/Dub

Nyt svar