Samples ændrer tonalitet - hvorfor?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Samples ændrer tonalitet - hvorfor?

Indlæg af Henrikstigaard »

Når jeg afspiller nogle (bestemt ikke alle) samples i Logic ændrer de tonalitet. Typisk afspilles disse samples en kvart højere end normalen. Jeg har naturligvis prøvet at ændre sample rate på audio - fx fra 44.1 til 48 eller omvendt. Det havde ingen betydning. Nogen der har et bud? Tak for svar :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hurtigt bud - bruger du Apple Loops? I så fald kan det være at de følger den key du (måske ikke) har sat i dit Logic project :)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg oplever det samme nogle gange med wav-filer, men aldrig med aiff. Mener det har noget med samplerate at gøre?

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Kristian + Rosenfeldt: Det er wav-filer, jeg taler om. Og ja, det sker nogen gange for wav men slet ikke konsekvent ??? Og har jo prøvet at ændre sample rate (måske er der en global sample rate funktion, jeg overser?). Og så er der noget med CRC-koden, men det ved jeg ikke noget om … Mystisk!

Har ikke (bevidst) sat mit projekt til en bestemt key ..

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

Jeg oplevede engang, at et MIDI keyboard jeg havde, sendte tilfældig information fra Pitch Wheelet, hvilket gav en lignende fejl med random pitch-ændring på de MIDI spor i min sequencer som keyboardet var sat til at modtage fra. Kunne være et bud..? Det kan ihvertfald udelukkes hvis du fjerner alle MIDI controllerer og ser om problemet forsvinder.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg mener emnet har været oppe på LM, så prøv at søg på det - hvis du ikke allerede har gjort det?

Nyt svar