Protools Mac PC ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
ComPassion
Medlem
Indlæg: 35
Sted: Dronningmølle

Protools Mac PC ?

Indlæg af ComPassion »

Hi. Da jeg er ved at skifte fra Mac til Protools, er jeg interesseret i at høre, om der er nogen, der har erfaringer med hvordan Protools og PC kører sammen idag. Jeg hører fra Pro tools brugere, at PC for 10 år siden var meget lidt Pro Tools brugervenligt.
på forhånd tak
Jesper

Default avatar
ComPassion
Medlem
Indlæg: 35
Sted: Dronningmølle

Indlæg af ComPassion »

Undskyld : jeg er ved at skifte fra Mac til PC ( ikke Pro Tools)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har kun prøvet gratis versionen. Fungerede fint på PC, men havde , for mig, den store ulempe. At den kunne ikke læse mit lydkort. Og var kun kompatibelt med udvalgte lydkort. Som f.eks. Steinberg og Focusrite ol. Man kan så downloade en universal driver fra deres hjemmeside. Men den var slet ikke på højde med driveren til mit Audient iD 14 lydkort

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Personligt kører jeg Pro Tools på Mac, af lidt forskellige årsager, men der er mange der er glade for at køre det på en PC
Læs f.eks. den her: https://www.pro-tools-expert.com/home-p ... teen-years
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mens jeg til enhver tid foretrækker brugerfladen på Mac, så er der i dag ikke nær så stor forskel på styresystemerne og den nyeste Windows er ikke til at brække sig over.

Pro Tools skulle køre ganske udmærket på PC og der er næsten ingen forskel på selve programmet på de to platforme.

Selvom jeg stadig kun køber Macs (bortset fra en gaming-PC til min ene søn), så er min entusiasme for Apple hardwaren dog dalet betydeligt med årene. Har desværre oplevet flere uheldige ting med store dyre iMacs, der er døde efter kun 3 år, og at Macs som bekendt ikke kan opgraderes.

Som mon ikke det går at skifte? Måske kan nogen pippe ind med mere kvalificerede bemærkninger end mine anekdoter.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Mangeårig Mac bruger også her - og står ikke foran en ny computer (tror jeg), men jeg må indrømme, at jeg er tættere på at overveje et skift næste gang, da jeg ikke ser et indlysende Mac valg. Det skulle måske være den MacPro, der vel snart må komme - og vel kommer til at koste spidsen af en jetjager. Men når jeg ser de PC'ere f.eks. Cyberfarm kan levere, så er det godt nok fristende. Mit største problem er mine mange år med Logic og Final Cut, men der jo andre muligheder - DaVinci Resolve og f.eks. Nuendo. Godt det ikke er lige op over.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg vil gerne spørge jer. Er det kun gratis versionen Protools First, som ikke er kompartibel med flere lydkort ? Og man dermed må installere en universal driver fra Avid´s hjemmeside. Og er den form for projectorisme ikke et issue for jer ?
En elendig driver kan jo være problematisk mhst. f.eks latency.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har haft flere PCer. Og de er blevet meget bedre de sidste år. Jeg har haft en Akoya i lidt over to år. Den kostede lidt under 4000 kr. med en 250gb ssd harddisk. Den er hurtig. Ingen ventetid på et timeglas eller en rund ring som drejer rundt før jeg kan benytte den.
Man kan foretrække en brugerflade frem for en anden. Men de problemer der var med tidligere PCer, oplever jeg ikke mere.
Det med at der altid var problemer, som drivere der holdt op med at virke, programmer som ikke svarede mere og at de sandede, hurtigt, til. Og når man nævnte det, blev man altid anbefalet nogle komplicerede løsninger af PC nørder. Og det gad jeg ikke. Jeg vil bare have noget som virker og er enkelt at bruge. Så hvorfor ikke bare købe en Mac ?
Men nu er det faktisk mit indtryk at PCer er lige så stabile som Mac. Så jeg har droppet tanken om at anskaffe mig en Mac.
Jeg ser ikke længere nogen argumenter for merprisen på en Mac.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

De PC'er jeg taler om ligger omkring kr. 25.000 - plus minus - det handler om grafikkort, støj, masser af ram, HD mm......

Nyt svar