Arturia 7 ude

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Arturia 7 ude

Indlæg af gs-dk »

Skal man opgradere - det er spørgsmålet:)?

https://www.arturia.com/products/analog ... t=image#en

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner da en seriøs opgradering. CZ'en ser fed ud, og godt med deres ekstra features!


Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:Skal man opgradere - det er spørgsmålet:)?

https://www.arturia.com/products/analog ... t=image#en
Hvor meget bruger du Arturia, når du har Omnisphere?
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Godt spørgsmål - alt er jo relativt. Nok mindre end jeg havde regnet med, men jeg synes hele tide, at jeg finder lyde hos dem, som får små roller i mit univers. Nogle gange starter jeg også produktioner ved at rode med deres software. Jeg er f.eks. meget glad for Synclavier plugget - og der Analog Lab er altid meget anvendeligt, når der lige skal findes og ændres på lidt lyd.

Og så vd jeg jo godt, at jeg selvfølgelig opgraderer - det er bare et spørgsmål om tid:).

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har allerede så meget der ikke bliver brugt

Har derudover altid været forbeholdende over for Arturia, for flere år siden var de slemme til at release forskelligt crap, som store dele af kunderne døjede med, og som i mange tilfælde ikke blev løst. Supporten oplevede mange dertil som forfærdelig. Prøvede engang et af deres plugs som så efterlod ravage på min maskine. osv. osv.

Hardwaren har vist også været en "mixed bag"

Jeg ved godt at det åbenbart har vendt sig til det bedre

Bliver ved med at få disse tilbud fra dem grundet den gamle freebie, eller et filter-plug som jeg vist engang fik :-)

Overvejer til tider ,... tilbudet jeg lige har fået er 299 bucks

Syntes den her lyder spændende:
Mellotron V: features all original tapes, as well as the ability to play your own samples with authentic tape emulation.
Der er mange lyde der kunne være charmerende at fedte ind i sådan et "mellotron-flair", men det kræver selvfølgelig at det er veludført
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Mellotron og Synclavier holder max - også fordi man kan starte med egne lyde. Og jeg havde overset "original tapes".....lyder interesant. Det blander ofte suverænt selv om det lyder af lort alene. Og mit tilbud er 199....så jeg er 100 tættere på at opgradere:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg er total fan af V-collection. Det er et must for et 80'er hovede som mig.

Jeg har dog aldrig brudt mig specielt meget om Casio CZ-serien. Selvom vi havde dem selv i det gamle band og flere af idolerne også brugte dem.

Men måske man skulle give dem et skud igen?! Og så al det andet lækre nye i pakken ... hmmm ... hmmm

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Upgradetilbuddet udløber 10. juni - så man kan da tænke lidt over tingene.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

For mig er det også bare et spg om tid.
Jeg fatter ikke at der er nogen der har fået €99 rabatten på upgrade. Hvad har de i forvejen?
Eller er det grace?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

lakris skrev: Jeg fatter ikke at der er nogen der har fået €99 rabatten på upgrade. Hvad har de i forvejen?
Eller er det grace?
Dunno? De tager ikke bare fejl af enkeltinstrumentprisen?

Eller måske det er i forbindelse med, hvis man også har en hardwarecontroller eller lign. fra dem?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Så prøvede jeg at opgradere - men kommer ikke igennem med det, da jeg skal "select shipment" - men det kan jeg ikke. Måske er det et tegn på at spare nogle penge:)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:Så prøvede jeg at opgradere - men kommer ikke igennem med det, da jeg skal "select shipment" - men det kan jeg ikke. Måske er det et tegn på at spare nogle penge:)
Helt bestemt ,.. guddommelig indgriben :dollargrin:
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 27. apr 2019 12:06, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Der er noget, der passer på os derude.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:Der er noget, der passer på os derude.
Yep ,.. det kan også godt være nødvendigt en gang imellem :)
tenor.gif
Hmmmm ,... måske slipper JEG forbi :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Desværre var de søde mennesker fra Arturia på arbejde i dag og undskyldte, at de havde rod i deres set-up.......så nu har jeg altså en V7 i mit setup. Og er glad for det - jeg skal dyrke den pakke meget mere og allerede nu er jeg helt mellotron-forgabt - især med muligheden for at starte lydene selv samtidig med at det er super let at lave nye lyde i softwaren. CZ 5 har jeg også opdaget....det er uudtømmeligt. Jeg vil ønske, at de kunne programmere softwaren, så lydene kan hænge over ved preset skift - som man ser det i Omnisphere. Det er en utrolig nyttig funktion.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Læg i øvrigt mærke til, at Arturias plugs bliver 64-bit fra nu af:
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 07.32.29.png
Skærmbillede 2019-05-24 kl. 07.32.29.png (103.22 KiB) Vist 436 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arturia V Collection | Introducing 7.1 Update

Nyt svar