Top-loops

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Top-loops

Indlæg af Henrikstigaard »

Hej med jer. Der ligger top-loop(s) på rigtigt meget pop nowadays - altså minus Bass drum, snare mv. Et oplagt eksempel er "I don't Care" med Sheeran/Bieber: .. Her er top-loopet ovenikøbet styrende i hele sangen. Anyway, er der noget software - eller nogle loopbiblioteker - i vil anbefale, hvis jeg ønsker at eksperimentere og arbejde med forskellige top-loops .. Tak for svar :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Highpass dit almindelige trommeloop, evt. prop en tempo-synced envelope shaper på, eksempelvis Cableguys Volumeshaper, Xfer LFO Tool, Polyverse Gatekeeper. Så kan du ducke kicket i loopet, hvis det er nødvendigt. Du kan også bruge ekstern sidechain compressor på loopet..

Nu er det længe siden jeg for alvor købte samples, men Loopmasters' pakker plejer at indeholde trommeloops uden kicks.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Det er ikke det jeg vil kalde "top-loops", men en snare med noget percussions? Med top-loops forbinder jeg hihats-, shakers-, og cymbals loops eller lign.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:... Loopmasters' pakker plejer at indeholde trommeloops uden kicks.
Yes, der er masser af fede pakker fra Loopmaster med top-loops til pop, house og edm.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Splice er din ven :)

Default avatar
Henrikstigaard
Medlem
Indlæg: 99

Indlæg af Henrikstigaard »

Tak for svar. Tjekker ud … :)

Nyt svar