Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 15:45

Jeg er hermed officielt færdig med at bruge HUMAC til noget som helst efter to virkelig irriterende oplevelser i streg.

Første optrin: Jeg køber på en rejse en IPAD Pro 12,9 og er super glad for den. Efter ca. 6 måneders brug får den "lightbleed" fra den ene side og det er virkelig irriterende. Turen går til Humac og jeg får efter at den er blevet kontrolleret en ny IPAD, da fejlen anerkendes. Nærmest 6 måneder efter modtagelsen af den nye får jeg præcis samme fejl og kan se på nettet, at mange andre har samme problem....men nu vil Humac ikke røre ved maskinen, da de siger garantien er udløbet. De påstår (og har nok ret i), at garantien kun er tre måneder nu. De gør absolut intet for at hjælpe.

Andet optrin: Min MacBook Pro fra 2015 erfarer jeg, er en del af batteriombytningsprogrammet, som Apple har iværksat, da maskinen kan bryde i brand. Turen gå (dumt nok!) til Humac, som nægter at gøre noget, da jeg ikke har en original kvittering - selv om maskinen kan ses af Apple.

Derefter går turen i dag til Mentech på Frederiksberg, hvor de tager computeren ind uden problem og samtidig prøver at hjælpe med Ipadden, som de mener burde være indenfor garantien på den ombyttede model.

Sådan kan man jo drive forretning forskelligt - gæt selv hvem, jeg har dømt ude i fremtiden.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 34593
Sted: Fyn

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 16:13

Jeg har sjældent oplevet så arrogant og dårlig service, som hos Humac. Senest i Humac Odense, men det synes at være en generel ting desværre.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 34593
Sted: Fyn

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 16:14

gs-dk skrev:Første optrin: Jeg køber på en rejse en IPAD Pro 12,9 og er super glad for den. Efter ca. 6 måneders brug får den "lightbleed" fra den ene side og det er virkelig irriterende. Turen går til Humac og jeg får efter at den er blevet kontrolleret en ny IPAD, da fejlen anerkendes. Nærmest 6 måneder efter modtagelsen af den nye får jeg præcis samme fejl og kan se på nettet, at mange andre har samme problem....men nu vil Humac ikke røre ved maskinen, da de siger garantien er udløbet. De påstår (og har nok ret i), at garantien kun er tre måneder nu. De gør absolut intet for at hjælpe.

På mig lyder det som Humac skal læse op på reglerne og du på dine rettigheder?

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... e-over-dem

Du er normalt særdeles godt stillet efter en reparation (eller ombytning), hvis samme fejl opstår, da klageperioden tværtimod forlænges til hele 3 år.

Desuden kan du med meget stor sandsynlighed godtgøre, at det er tale om en produktionsfejl, som hele tiden har været til stede, også selvom den manifesterer sig senere end garantiperioden udløber.

Det har jeg tidligere benyttet mig af til at få udskiftet eller repareret ting uden beregning lang tid senere.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 16:41

Yes. Jeg er på sagen. Opdatering følger....og godt "Tænk" tip.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 34593
Sted: Fyn

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 20:12

Som du nok ved, så regner Humac ikke nødvendigvis loven/reglerne for noget de skal følge.

Først er vi jo ved Center for Klageløsning (typisk total spild af tid, da de mest eksisterer for at forhale sagen for virksomhedernes skyld, men det skal derhen først) og derefter kan det eskaleres til et et egentligt ankenævn.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 20:25

Jeg er gået til Mentech på Falkonér Allé og har fået en udsøgt service. De har taget begge maskiner ind nu - jeg har allerede hørt fra dem vedr. IPad, som de har godkendt til ombytning og tager den med Apple i morgen. Øjeblikkelig SMS korrespondance med værkstedet - perfekt service. Macbook Pro er sendt til batteri skift - intet problem hos dem.
ALT der ikke kunne lade sig gøre hos Humac kører nu - det er virkelig tankevækkende. Jeg kan kun anbefale, at man holder sig væk fra Humac. Jeg har prøvet to steder (Humac) i København nu og begge steder den samme "intet-kan-lade-sig-gøre-attitude". Det føles som om ekspedienterne intet aner om deres produkt men bare langer varer over disken - og forøvrigt synes kunderne er til besvær. Har lyst til at lave den her:

Brugeravatar
benjisan
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 3222
Sted: Østerbro, København

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 20:40

1. Husk at Humac kun følger de retningslinjer der er udstukket fra Apple. Lad din vrede ende det rigtige sted :wink:
2. At Mentech kan sende din MacBook Pro til reparation uden en original kvittering er tankevækkende, da det er påkrævet af Apple. De må lave et eller andet fusk, som nok ikke er super smart i længden, men kun godt hvis det løser dit problem.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 21:26

Jeg er mest forarget over den mangel på service og trækken på skuldrene, jeg har oplevet i to Humac butikker. Det ligner en kultur.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 2734
Sted: 2300

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 21:37

Hvad jeg læser mig til minder meget om Fonas sidste 5-7 år. Har ikke været i Humac længe.

Men ellers synes jeg der er ekspedienter alle steder som synes at være ansat med den kvalifikation, at de ikke kan tænke selv. I Jem&Fix har jeg talt med butikschefen, som osse er et barn, med god vilje ungarbejder.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9046
Sted: Vind / Holstebro

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 22:03

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 12328
Sted: På kanten

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 22:12



Ja - har heldigvis kun skulle bruge deres service dengang de eksisterede (og så Atea - men de er business only) - ingen slinger i valsen.

Hører desværre kun dårligt om Humac.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 22:58

Som når en ekspedient i Elgiganten står og læser specifikationer op fra kassen med printeren, når man stiller et relevant spørgsmål.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9046
Sted: Vind / Holstebro

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 23:13

gs-dk skrev:Som når en ekspedient i Elgiganten står og læser specifikationer op fra kassen med printeren, når man stiller et relevant spørgsmål.

Det gør de altså ikke, prisskiltet! De anbefaler ikke nødvendigvis den dyreste, men den de tjener mest på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 10 år med ørene i Lydmaskinen -
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 24. jun 2019, 23:16

God pointe:)
Brugeravatar
SustainerPlayer
Forum Superstar
Forum Superstar
Indlæg: 12328
Sted: På kanten

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 25. jun 2019, 07:15


Brugeravatar
mikkels
Executive Producer
Executive Producer
Indlæg: 793
Sted: Farum

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 25. jun 2019, 09:33

Graceville skrev:Hvad jeg læser mig til minder meget om Fonas sidste 5-7 år. Har ikke været i Humac længe.

Men ellers synes jeg der er ekspedienter alle steder som synes at være ansat med den kvalifikation, at de ikke kan tænke selv. I Jem&Fix har jeg talt med butikschefen, som osse er et barn, med god vilje ungarbejder.

Jeg er ret sikker på, at jem&fix reklamerer ret tydeligt med, at deres ansatte ikke kan hjælpe med noget. Høflig selvbetjening, som man siger. Men den samlede mængde af kompetente medarbejdere i byggemarkeder generelt er ret sparsom.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Indlæg: 34593
Sted: Fyn

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 25. jun 2019, 16:43

Ja, de reklamerer direkte med at de ikke tilbyder hjælp og viden.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 25. jun 2019, 16:56

Det er da til at forstå:).
Brugeravatar
KimSteff
Producer
Producer
Indlæg: 309

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 25. jun 2019, 17:07

Jeg følger Louis Rossmann på youtube.. Hans indlæg siger alt!
https://www.youtube.com/channel/UCl2mFZ ... Lax4Yisf6w
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Indlæg: 9546
Sted: Frederiksberg

Re: Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg Skrevet: 26. jun 2019, 18:04

Det tog så to dage og så står jeg med en ny IPAD i hånden med to års garanti periode. Det har været en kæmpe fornøjelse at bruge Mentech. Sådan får man mig som kunde. Computer er hos Apple og kommer tilbage med ny top case og batteri - igen serviceret på bedste vis. Der er mange i vores branche, der kan lære noget af Mentech kundebehandling.

Tilbage til "Computer & Software"

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster