Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Lidt om service - eller mangel på samme.....HUMAC

Indlæg af gs-dk »

Jeg er hermed officielt færdig med at bruge HUMAC til noget som helst efter to virkelig irriterende oplevelser i streg.

Første optrin: Jeg køber på en rejse en IPAD Pro 12,9 og er super glad for den. Efter ca. 6 måneders brug får den "lightbleed" fra den ene side og det er virkelig irriterende. Turen går til Humac og jeg får efter at den er blevet kontrolleret en ny IPAD, da fejlen anerkendes. Nærmest 6 måneder efter modtagelsen af den nye får jeg præcis samme fejl og kan se på nettet, at mange andre har samme problem....men nu vil Humac ikke røre ved maskinen, da de siger garantien er udløbet. De påstår (og har nok ret i), at garantien kun er tre måneder nu. De gør absolut intet for at hjælpe.

Andet optrin: Min MacBook Pro fra 2015 erfarer jeg, er en del af batteriombytningsprogrammet, som Apple har iværksat, da maskinen kan bryde i brand. Turen gå (dumt nok!) til Humac, som nægter at gøre noget, da jeg ikke har en original kvittering - selv om maskinen kan ses af Apple.

Derefter går turen i dag til Mentech på Frederiksberg, hvor de tager computeren ind uden problem og samtidig prøver at hjælpe med Ipadden, som de mener burde være indenfor garantien på den ombyttede model.

Sådan kan man jo drive forretning forskelligt - gæt selv hvem, jeg har dømt ude i fremtiden.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg har sjældent oplevet så arrogant og dårlig service, som hos Humac. Senest i Humac Odense, men det synes at være en generel ting desværre.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev: Første optrin: Jeg køber på en rejse en IPAD Pro 12,9 og er super glad for den. Efter ca. 6 måneders brug får den "lightbleed" fra den ene side og det er virkelig irriterende. Turen går til Humac og jeg får efter at den er blevet kontrolleret en ny IPAD, da fejlen anerkendes. Nærmest 6 måneder efter modtagelsen af den nye får jeg præcis samme fejl og kan se på nettet, at mange andre har samme problem....men nu vil Humac ikke røre ved maskinen, da de siger garantien er udløbet. De påstår (og har nok ret i), at garantien kun er tre måneder nu. De gør absolut intet for at hjælpe.
På mig lyder det som Humac skal læse op på reglerne og du på dine rettigheder?

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigh ... e-over-dem

Du er normalt særdeles godt stillet efter en reparation (eller ombytning), hvis samme fejl opstår, da klageperioden tværtimod forlænges til hele 3 år.

Desuden kan du med meget stor sandsynlighed godtgøre, at det er tale om en produktionsfejl, som hele tiden har været til stede, også selvom den manifesterer sig senere end garantiperioden udløber.

Det har jeg tidligere benyttet mig af til at få udskiftet eller repareret ting uden beregning lang tid senere.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Yes. Jeg er på sagen. Opdatering følger....og godt "Tænk" tip.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som du nok ved, så regner Humac ikke nødvendigvis loven/reglerne for noget de skal følge.

Først er vi jo ved Center for Klageløsning (typisk total spild af tid, da de mest eksisterer for at forhale sagen for virksomhedernes skyld, men det skal derhen først) og derefter kan det eskaleres til et et egentligt ankenævn.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er gået til Mentech på Falkonér Allé og har fået en udsøgt service. De har taget begge maskiner ind nu - jeg har allerede hørt fra dem vedr. IPad, som de har godkendt til ombytning og tager den med Apple i morgen. Øjeblikkelig SMS korrespondance med værkstedet - perfekt service. Macbook Pro er sendt til batteri skift - intet problem hos dem.
ALT der ikke kunne lade sig gøre hos Humac kører nu - det er virkelig tankevækkende. Jeg kan kun anbefale, at man holder sig væk fra Humac. Jeg har prøvet to steder (Humac) i København nu og begge steder den samme "intet-kan-lade-sig-gøre-attitude". Det føles som om ekspedienterne intet aner om deres produkt men bare langer varer over disken - og forøvrigt synes kunderne er til besvær. Har lyst til at lave den her:

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

1. Husk at Humac kun følger de retningslinjer der er udstukket fra Apple. Lad din vrede ende det rigtige sted :wink:
2. At Mentech kan sende din MacBook Pro til reparation uden en original kvittering er tankevækkende, da det er påkrævet af Apple. De må lave et eller andet fusk, som nok ikke er super smart i længden, men kun godt hvis det løser dit problem.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er mest forarget over den mangel på service og trækken på skuldrene, jeg har oplevet i to Humac butikker. Det ligner en kultur.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hvad jeg læser mig til minder meget om Fonas sidste 5-7 år. Har ikke været i Humac længe.

Men ellers synes jeg der er ekspedienter alle steder som synes at være ansat med den kvalifikation, at de ikke kan tænke selv. I Jem&Fix har jeg talt med butikschefen, som osse er et barn, med god vilje ungarbejder.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - har heldigvis kun skulle bruge deres service dengang de eksisterede (og så Atea - men de er business only) - ingen slinger i valsen.

Hører desværre kun dårligt om Humac.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Som når en ekspedient i Elgiganten står og læser specifikationer op fra kassen med printeren, når man stiller et relevant spørgsmål.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

gs-dk skrev:Som når en ekspedient i Elgiganten står og læser specifikationer op fra kassen med printeren, når man stiller et relevant spørgsmål.
Det gør de altså ikke, prisskiltet! De anbefaler ikke nødvendigvis den dyreste, men den de tjener mest på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

God pointe:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Graceville skrev:Hvad jeg læser mig til minder meget om Fonas sidste 5-7 år. Har ikke været i Humac længe.

Men ellers synes jeg der er ekspedienter alle steder som synes at være ansat med den kvalifikation, at de ikke kan tænke selv. I Jem&Fix har jeg talt med butikschefen, som osse er et barn, med god vilje ungarbejder.
Jeg er ret sikker på, at jem&fix reklamerer ret tydeligt med, at deres ansatte ikke kan hjælpe med noget. Høflig selvbetjening, som man siger. Men den samlede mængde af kompetente medarbejdere i byggemarkeder generelt er ret sparsom.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, de reklamerer direkte med at de ikke tilbyder hjælp og viden.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er da til at forstå:).

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

Jeg følger Louis Rossmann på youtube.. Hans indlæg siger alt!
https://www.youtube.com/channel/UCl2mFZ ... Lax4Yisf6w

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det tog så to dage og så står jeg med en ny IPAD i hånden med to års garanti periode. Det har været en kæmpe fornøjelse at bruge Mentech. Sådan får man mig som kunde. Computer er hos Apple og kommer tilbage med ny top case og batteri - igen serviceret på bedste vis. Der er mange i vores branche, der kan lære noget af Mentech kundebehandling.

Nyt svar