Mac er langsommere end pc!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Mac er langsommere end pc!

Indlæg af stralner »

Se denne video før kommentar! Men er der noget om snakken..?


Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Er fyren i videoen ikke PC/Windows fanatiker? ...

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Absolut ikke

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Rosenfeldt skrev:Er fyren i videoen ikke PC/Windows fanatiker? ...
Absolut :)

Men han har da ret i at Mac'ens hardware ikke altid er helt deroppe at ringe med mange PC computere. Mac'en handler ikke udelukkende om høj ydeevne, men går nogen gange på kompromis for at opfylde andre krav og features.
Så er det højt ydende hardware man er ude efter til mindre penge, så er det helt sikkert en Windows PC man skal kigge efter.
Er man derimod interesseret i et system hvor software (Mac OS) og hardware er bedre integreret, så findes der efter min mening intet bedre en en Mac :-D
Senest rettet af benjisan ons 24. jul 2019 18:42, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Smittefar skrev:Absolut ikke

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jo.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Rosenfeldt skrev:
Smittefar skrev:Absolut ikke

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jo.
Vær opmærksom på at det også kan være et "absolut ikke" til:
stralner skrev:"Mac er langsommere end pc!" Se denne video før kommentar! Men er der noget om snakken..?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Christoffer I. N. skrev:
Rosenfeldt skrev:
Smittefar skrev:Absolut ikke

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jo.
Vær opmærksom på at det også kan være et "absolut ikke" til:
stralner skrev:"Mac er langsommere end pc!" Se denne video før kommentar! Men er der noget om snakken..?
Absolut nej! :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:banan:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Man har godt nok ikke set meget fra hans kanal, hvis man synes han er PC fanatiker.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Smittefar skrev:Man har godt nok ikke set meget fra hans kanal, hvis man synes han er PC fanatiker.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Jeg synes nu ikke, at man har behov for at nærstudere hans YouTube kanal - for at konkludere, at det ene ben står solidt plantet i PC’ens favør!? [emoji16]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det ved jeg ikke - der bliver bygget Hackintosher i vildskab. Han har lige valgt ny laptop - macbook pro blev for eksempel nævnt som absolut bedst byggekvalitet, men den vandt ikke pga. I/O (præferencer) og at han ikke er så vild med Apples OS - Er det et ben solidt plantet i PC lejren - Det synes jeg ikke.

Men altså - han er ikke apple-fanatiker heller.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:... Men er der noget om snakken..? ....
Ja, at de throttler er ingen nyhed, som han også er inde på i videoen.
Vi har allerede denne tråd om emnet, fra sidste sommer:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=658846#p658846

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det interessante i Linus' video er for mig omkring Intels nedskalering af TDP, også på desktop modeller.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

benjisan skrev:
Rosenfeldt skrev:Er fyren i videoen ikke PC/Windows fanatiker? ...
Absolut :)

Men han har da ret i at Mac'ens hardware ikke altid er helt deroppe at ringe med mange PC computere. Mac'en handler ikke udelukkende om høj ydeevne, men går nogen gange på kompromis for at opfylde andre krav og features.
Så er det højt ydende hardware man er ude efter til mindre penge, så er det helt sikkert en Windows PC man skal kigge efter.
Er man derimod interesseret i et system hvor software (Mac OS) og hardware er bedre integreret, så findes der efter min mening intet bedre en en Mac :-D
Det jeg lægger mærke til er throttle og ydevnen. Kan det være rigtigt at de reklameres med en højere ydelse på cpu end tilfældet er?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Nu har jeg ikke set Linus vidoen. Men hvis apple bevist bygger noget ind i deres BIOS/hardware/software (der ikke kan slås fra), som f.eks. fjerner spænding fra CPU'en, så kan jeg godt forstå at brugerne er sure. Normalt kan man selv styre volt mv. til CPU'en, således at den kan performe maks, uden at throttle. Det hele kan sættes op i BIOS.

Min egen i7 8700 throttler også, hvis BIOS ikke er konfigureret korrekt.

Kunne godt forstille mig, at de meget tynde laptops bliver mega varme, hvis du ikke down-clocker dem. Men på Apples desktop PC'er burde der kunne etableres køling nok til, at de kan arbejde frit med fuld power, eller?!

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Problemet med throttling er vist primært også kun i relation til deres laptops :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SLL skrev:Min egen i7 8700 throttler også, hvis BIOS ikke er konfigureret korrekt.
Nu bliver det lidt OT, men hvorfor ikke bare få noget godt ud af de her Mac vs PC tråde.
Hvad gør du i BIOS for at sikre Intel i7 8700 kører optimalt?

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Intel skal bare se at få fingeren ud og få indhentet AMD i forhold til arkitektur og varme.

Det ender med at Apple begynder at lave computere med deres egen ARM-processorer ligesom iPhone/iPad.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SLL skrev:Nu har jeg ikke set Linus vidoen. Men hvis apple bevist bygger noget ind i deres BIOS/hardware/software (der ikke kan slås fra), som f.eks. fjerner spænding fra CPU'en, så kan jeg godt forstå at brugerne er sure.
Ja, hvis man er den type bruger for hvem det er vigtigt at kunne kontrollere sin hardware helt ned på ingeniør-niveau. Men så er man jo altså heller ikke rigtig i målgruppen til mac. Jeg skal have en maskine der kan følge med til det jeg beder den om, og som er let at bruge, og det har jeg i min MBP. Jeg har ikke været inde at rode i noget der minder om BIOS siden jeg skiftede min sidste PC ud med en mac for 10 år siden, og jeg savner det ikke. Og så er det bestemt muligt, ja endda sandsynligt, at jeg kan få en PC der kører hurtigere og længere på literen end min mac til færre penge, men that's not the point. Min maskine gør det den skal, og jeg er glad. Min pointe er; hvorfor lave sammenligninger af features der alligevel kun er selling points for det éne af de to produkter?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

david mondrup skrev:Min pointe er; hvorfor lave sammenligninger af features der alligevel kun er selling points for det éne af de to produkter?
Præcis. Og "problemet" er ofte den at rigtig mange PC anmeldere og PC internetdebatører kommer fra et gamer synspunkt, hvor performance er alfa og omega, da det ofte er der hvor grænserne for computer performance virkelig bliver rykket utroligt meget.
Derfor er der tit et clash mellem PC/Windows og Mac lejren, da man ofte har svært ved at forstå den andens indgang til det vigtigste ved en computer. For en Mac bruger handler det ofte meget om brugeroplevelse og for en gamer handler det om at presse de sidste FPS ud af den CPU og GPU.
For år tilbage var audioproduktion stadig et af de områder hvor hardwaren var presset til det yderste for at følge med de produktioner man lavede. I dag kan man lave næsten alt på en discount PC fra Bilka (overdrivelse fremmer forståelsen) :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Så I er sådan set enige i videoen?

Han kigger jo netop på Apples marketingmateriale og konstatere, at de i den grad presser citronen.

Jeg så videoen i går, og det var lige før det gik Apple bashing i den, men hans pointe er jo valid nok. Men i og med han er typen der lever af at bygge computere og få hardware til at spille sammen er han jo heller ikke den typiske Apple bruger.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Enige i hvad?

Jo, Apple presser reklame citronen meget mht den reelle ydelse af laptop'en i forhold til hvad CPU'en rent faktisk kan yde i boost performance. Er det vigtigt for lige nøjagtigt mig? Nej :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har ikke set videoen. Men det er klart, at hvis Apple er ude i falsk markedsføring, så er det noget skidt, og det skal påtales. Men ellers er mit overordnede argument, at benchmarking sammenligninger er lidt at skyde ved siden af målet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Nå, så kom Intels 10 nm CPUs endelig: https://www.macrumors.com/2019/08/01/in ... rocessors/
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

benjisan skrev:Problemet med throttling er vist primært også kun i relation til deres laptops :)
Throttling er et problem generelt...

fix det: https://coderbag.com/product/quickcpu
Cubase 11 pro

Nyt svar