sylenth1 Oversampling

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

sylenth1 Oversampling

Indlæg af stralner »

Jeg har haft nogle debatter på det sidste vedr. Sylenth1 vs. nye vsti Synths...er Sylenth1 forældet? Så tænkte at jeg lige ville dele infor med jer som har overset dette:

This feature isn't accessible by the plugin GUI itself, but you can do this:
1. Press the [Menu] on the Sylenth1 GUI
2. Choose the [Open Data Folder]
3. A folder window will pop up now, Open (Config) folder
4. That file (Settings.xml), drag & drop it on Notepad, and edit the following line:
[<Oversampling realtime="2" render="8"/>]

Those numbers, defines how many oversampling processes take place to give smooth and clean sound.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Om Sylenth1 er forældet? Ja.

Bruger folk den stadig, fordi de kan li' den? Ja.



Men fin info omkring oversampling.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Godt tip. Det kan absolut hjælpe i en synth.

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Godt tip! Bruger faktisk stadig Sylenth1 en gang i mellem - den er måske noget bedaget, men den er hurtig at dreje en lyd ud af, og så har den stadig lidt sin egen lyd på nogen områder.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:Godt tip! Bruger faktisk stadig Sylenth1 en gang i mellem - den er måske noget bedaget, men den er hurtig at dreje en lyd ud af, og så har den stadig lidt sin egen lyd på nogen områder.
hvilken version kører du på? For basalt er layout det samme som i andre synths, hver med sin egen stil naturligvis. Sylenth er ubestridt den synth på markedet med flest presets tilgængelig, de presets er kilde til uendelig inspiration..mildt sagt. Og hvis MS20 stadig kan være moderne, hvorfor så ikke Sylenth?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev:
metal skrev:Godt tip! Bruger faktisk stadig Sylenth1 en gang i mellem - den er måske noget bedaget, men den er hurtig at dreje en lyd ud af, og så har den stadig lidt sin egen lyd på nogen områder.
hvilken version kører du på? For basalt er layout det samme som i andre synths, hver med sin egen stil naturligvis. Sylenth er ubestridt den synth på markedet med flest presets tilgængelig, de presets er kilde til uendelig inspiration..mildt sagt. Og hvis MS20 stadig kan være moderne, hvorfor så ikke Sylenth?
Jeg er på den seneste version. Og med "bedaget" mener jeg bare at den har en del år på bagen. Ikke at den er forældet. Lidt det samme som med Massive. Der er tonsvis af presets til den og den finder stadig ofte vej til mine tracks - så jeg er meget enig i at gamle synths sagtens stadig kan være moderne. Det er jo ikke deres alder, der er afgørende - men lyden! :)

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Har lige tjekket XML-filen, og kan ikke finde oversampling-linjen der. Er det meningen man selv skal tilføje den, eller burde den være der fra start?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

KristianNielsen skrev:Har lige tjekket XML-filen, og kan ikke finde oversampling-linjen der. Er det meningen man selv skal tilføje den, eller burde den være der fra start?
Jeg måtte også tilføje den selv.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:
KristianNielsen skrev:Har lige tjekket XML-filen, og kan ikke finde oversampling-linjen der. Er det meningen man selv skal tilføje den, eller burde den være der fra start?
Jeg måtte også tilføje den selv.
:) Den er der fra start :) Oversampling realtime
Cubase 11 pro

Nyt svar