50 pct på Halion 6 m.m.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

50 pct på Halion 6 m.m.

Indlæg af DUBTEMPLE »

927 Kr hvis du kan crossgrade

Eller 1300 kr

https://www.steinberg.net/en/promotion/ ... nts%20sale
Vedhæftede filer
hal.JPG
hal.JPG (67.03 KiB) Vist 440 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er da en god pris for folk med Kontakt m.m.!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Det er da en god pris for folk med Kontakt m.m.!

Helt sikkert og PadShop Pro full til lige under 300 er også fint
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tjaa ... endnu en fristelse i paradisets have. Men har man "brug" for den?

Hvad er de store selling points for Halion 6 f.eks I forhold til Kontakt?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Tjaa ... endnu en fristelse i paradisets have. Men har man "brug" for den?

Hvad er de store selling points for Halion 6 f.eks I forhold til Kontakt?
Har du Kontakt 6? Med nyeste Kontakt er der kommet wavetable synth m.m.

Halion 6 minder for mig mest om UVI Falcon, i opbygning, workflow og muligheder. Med det forbehold at jeg ikke har prøvet Falcon.
Og så er der forskel på Oscillator muligheder i Halion 6 til Falcon, Falcon har flere typer, især med Ircam tingene. Bruger man Steinbergs ting i forvejen, primært Cubase, så kender man nogle af de features der findes i Halion 6, men man har yderligere muligheder i Halion.

Padshop Pro, jeg har ikke fået den installeret. Og har ikke ordentligt overblik over den. Men til den pris er det vel bare at betegne som entry-level granular synth.


For mig er Kontakt (5) ren sample-bibliotek. Falcon og Halion m.fl. vil gerne prøve at overtage markedet, men det er en kamp tabt på forhånd..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Tak.

Nej - jeg er stadig på Kontakt 5. Men før eller siden opdaterer jeg til Kontakt 6.

Selvom det er fedt at have en stor vognpark, så følger der også bare større vedligeholdelsesudgifter med. :-D

Jeg tænker videre ... :-P

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Når jeg sammenligner Halion 6 med Falcon, så har de for mig samme problem. De vil alt for meget, så workflow er en by i Rusland... Juhu, hvad skal jeg bruge 10 layers til?


Alternativt skal du bruge nogle dage på at programmere patches, som du hiver frem når du mangler X..

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

For mig er Kontakt (5) ren sample-bibliotek.
Sådan bruger jeg den også, synes den har nogle ret brugbare lyde især i synthafdelingen, hvor der er mange fremragende af slagsen, og man har i søgeafdelingen mulighed for at søge meget specifikt. HALion kan sammenlignes med en workstation, hvor der er mange brugbare lyde, men ikke alt ville man have forrest i lydbilledet, men som fungerer udemærket lidt længere tilbage. Jeg er ret vild med deres kombineret presets arpeggios med og en masse movement, som er meget inspirerende til sangskrivning. Jeg synes HALion er mere inspirerende end Kontakt, nok fordi det mere minder mig om min synth workstation Korg Triton.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:
SustainerPlayer skrev:Tjaa ... endnu en fristelse i paradisets have. Men har man "brug" for den?

Hvad er de store selling points for Halion 6 f.eks I forhold til Kontakt?
Har du Kontakt 6? Med nyeste Kontakt er der kommet wavetable synth m.m.

Halion 6 minder for mig mest om UVI Falcon, i opbygning, workflow og muligheder. Med det forbehold at jeg ikke har prøvet Falcon.
Og så er der forskel på Oscillator muligheder i Halion 6 til Falcon, Falcon har flere typer, især med Ircam tingene. Bruger man Steinbergs ting i forvejen, primært Cubase, så kender man nogle af de features der findes i Halion 6, men man har yderligere muligheder i Halion.

Padshop Pro, jeg har ikke fået den installeret. Og har ikke ordentligt overblik over den. Men til den pris er det vel bare at betegne som entry-level granular synth.


For mig er Kontakt (5) ren sample-bibliotek. Falcon og Halion m.fl. vil gerne prøve at overtage markedet, men det er en kamp tabt på forhånd..
Lige en rettelse, UVI Falcon minder om Halion 6, ikke omvendt...Halion var der ligesom først! Og så det faktum at Halion stadig langt overgår UVI falcon på så utroligt mange punkter, at jeg knap ved hvor jeg skal begynde :ack:

Alene GUI og de features steinberg har bygget ind i Halion...det er genialt!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Tweed skrev:
For mig er Kontakt (5) ren sample-bibliotek.
Sådan bruger jeg den også, synes den har nogle ret brugbare lyde især i synthafdelingen, hvor der er mange fremragende af slagsen, og man har i søgeafdelingen mulighed for at søge meget specifikt. HALion kan sammenlignes med en workstation, hvor der er mange brugbare lyde, men ikke alt ville man have forrest i lydbilledet, men som fungerer udemærket lidt længere tilbage. Jeg er ret vild med deres kombineret presets arpeggios med og en masse movement, som er meget inspirerende til sangskrivning. Jeg synes HALion er mere inspirerende end Kontakt, nok fordi det mere minder mig om min synth workstation Korg Triton.
Det burde den også, for Halion er tæt på at være en Yamaha motiff :lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:Når jeg sammenligner Halion 6 med Falcon, så har de for mig samme problem. De vil alt for meget, så workflow er en by i Rusland... Juhu, hvad skal jeg bruge 10 layers til?


Alternativt skal du bruge nogle dage på at programmere patches, som du hiver frem når du mangler X..
Hvad er det du mener hæmmer work flow? for Halion er da ufattelig hurtig at bruge. Det er klart, Halion kan nærmest alt og hvis du ser på alle muligheder på en gang, så bliver det sgu uoverskueligt. Men intet i Halion er svære at komme frem til end noget andet plugin. Faktisk er GUI optimeret til heavy work flow og det virker altså efter hensigten.

Personligt, vil jeg hellere have muligheden frem for begrænsningen. Jeg mener Halion skiller sig ud ved at være netop simpel at bruge. De har brugt tid på utrolig mange små ting som at du kan skifte midi port eller output blot ved at bruge dit scroll hjul. Og det faktum at Halion kan udnytte samtlige kerner din cpu har, i mit tilfælde 16 stk.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:Hvad er det du mener hæmmer work flow?
GUI er uoverskueligt.
Der er alt for meget information på skærmen, og det er ikke begyndervenligt at komme ind i, at lave egne lyde. Hvordan det er at loade de færdiglavede instrumenter ved jeg ikke, det bruger jeg ikke. Jeg brugte det helt i starten til at forstå hvor i kæden jeg skulle starte i træet ovre til venstre. Ja jeg kan ikke engang huske hvad jeg skal gøre, hvis jeg åbnede det lige nu. Jeg mindes at jeg har lavet et "Init" preset der gjorde det nemmere.

Derudover hæmmer det efter min mening workflow, at du skal scrolle op og ned imellem alle sektionerne, fra oscillator til modulations, tilbage igen, osv... Ja man kan åbne og lukke de forskellige sektioner, fint nok.

At GUI er nærmest ren sort/mørkt hjælper heller ikke på workflow, det ser muligvis fedt ud 8-) men det hæmmer læsbarheden.

Jeg har ikke brugt det nok til at være ordentligt inde i det. Oscillator-features er fede. Jeg kommer nok til at eksportere user-waves fra wavetable synthen med tiden, fordi den gør det godt med at finde interessante waveforms.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:
stralner skrev:Hvad er det du mener hæmmer work flow?
GUI er uoverskueligt.
Der er alt for meget information på skærmen, og det er ikke begyndervenligt at komme ind i, at lave egne lyde. Hvordan det er at loade de færdiglavede instrumenter ved jeg ikke, det bruger jeg ikke. Jeg brugte det helt i starten til at forstå hvor i kæden jeg skulle starte i træet ovre til venstre. Ja jeg kan ikke engang huske hvad jeg skal gøre, hvis jeg åbnede det lige nu. Jeg mindes at jeg har lavet et "Init" preset der gjorde det nemmere.

Derudover hæmmer det efter min mening workflow, at du skal scrolle op og ned imellem alle sektionerne, fra oscillator til modulations, tilbage igen, osv... Ja man kan åbne og lukke de forskellige sektioner, fint nok.

At GUI er nærmest ren sort/mørkt hjælper heller ikke på workflow, det ser muligvis fedt ud 8-) men det hæmmer læsbarheden.

Jeg har ikke brugt det nok til at være ordentligt inde i det. Oscillator-features er fede. Jeg kommer nok til at eksportere user-waves fra wavetable synthen med tiden, fordi den gør det godt med at finde interessante waveforms.
Jeg er bare helt lost i det argument, Halion fungerer på samme måde som alle andre plugins.. i bund og grund. Det fede er jo at du kan tilpasse >Gui til det du ønsker. Hvis du ikke skal bruge browseren kan du jo udnytte den plads til noget af det du vil se mere af. Du kan også fjerne quick nobs og keyboard hvis du ønsker mere plads der. Helt efter eget ønske. Du kan også nøjes med et vindue og have dine genveje i toppen som andre plugins har.
Du betemmer jo selv!

Måske er dit problem at du bruger den for lidt? For så fortår jeg godt hvorfor du ikke kan huske hvad du skal gøre :wink:

Hvad træet angår, det er jo bare simpel routing og midi implementering... der er jo ikke noget nyt i det. Det nye hvis det endelig er, at du ikke er hæmmet på nogen måde. Lad være med at bruge det, hvis det hvis du ikke har behov.

Men det kræver lidt selvkontrol, for man kommer hurtigt af sporet og ender med noget helt andet end man ville opnå, hvis man begynder at hygge for meget om det :lol:

Jeg kan godt lide det mørke Gui, men kan sagtens se et behov for flere skins... helt sikkert!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg havde godt på fornemmelsen du måske ville kikke forbi tråden Stralner :-)

Super du tager dig lidt af Christoffer :thumbup:

:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Jeg havde godt på fornemmelsen du måske ville kikke forbi tråden Stralner :-)

Super du tager dig lidt af Christoffer :thumbup:

:dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
Christoffer er en go`dreng... så selvfølgelig :dollargrin:
Cubase 11 pro

Nyt svar